از این رو خبر عضویت سه ایرانی در آکادمی اسکار را با همین دیدگاه باید به فال‌نیک گرفت. در چند روز اخیر آکادمی اسکار فهرست اعضای جدیدش را اعلام کرد که در این فهرست نام حسین جعفریان از فیلم «فروشنده» در بخش فیلمبرداران، علی عسگری و فرنوش صمدی سازندگان فیلم «سکوت» و «نگاه» ‌در میان سازندگان انیمیشن و فیلم کوتاه دیده می‌شود. علی عسگری که به صورت مشترک با فرنوش صمدی نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه «سکوت» را انجام داده است در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره این انتخاب گفت: اسکار هرساله تعدادی از افراد را برای عضویت در آکادمی انتخاب می‌کند؛ افرادی که در حوزه‌های مختلف تخصص‌های مختلف دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هم چندین نفر از ایران در رشته‌های مختلف در آکادمی عضو شدند، توضیح داد: افرادی که قرار است در آکادمی عضو شوند باید از طریق یکی از اعضای قبلی آکادمی معرفی شوند و با توجه به اینکه پیش از این فیلم‌های کوتاه من در فستیوال‌های معتبر حضور داشتند چند نفر از اعضای آکادمی من را می‌شناختند و یکی از آنها که انگلیسی‌تبار بود من را به این آکادمی معرفی کرد و از این اتفاق خوشحالم. این نویسنده و کارگردان فیلم‌های کوتاه افزود: در این روند اعضا و رئیس آکادمی وضعیت افراد را بررسی و برخی از آنها را انتخاب می‌کنند که امسال خوشبختانه من و فرنوش صمدی توانستیم به آکادمی بپیوندیم. اعضای آکادمی از رشته‌های مختلفی دعوت می‌شوند که من در رشته فیلم کوتاه و انیمیشن دعوت شدم و از امسال می‌توانم در این دو رشته در آکادمی فعالیت کنم.

عسگری عنوان کرد: ساز و کار آکادمی اسکار به این صورت است که ابتدا یک لیست کوتاه از افراد انتخاب می‌کنند سپس چند نفر از آنها را برمی‌گزینند تا آنها به بررسی فیلم‌ها بپردازند به این نحو از ماه دسامبر رای‌گیری برای بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد و نامزدها انتخاب می‌شوند. این کارگردان افزود: کار ما از اکتبر آغاز می‌شود چون از اول اکتبر فیلم‌ها در بخش‌های مختلف برای اعضای آکادمی ارسال می‌شود و ما می‌توانیم پس از تماشای آثار رای‌های خودمان را ثبت کنیم. علی عسگری و فرنوش صمدی با فیلم‌های کوتاه «بیشتر از دو ساعت»، «بچه»، «سکوت» و «نگاه» بیش از ۸۰۰ حضور و ۳۰۰ جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود دارند. دو دوره حضور در بخش مسابقه جشنواره کن، حضور در بخش مسابقه جشنواره‌های ونیز، لوکارنو، ساندنس و در مجموع ۵ بار معرفی به آکادمی اسکار برای دریافت جایزه از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی از جمله موفقیت‌های آنها است.