ترکیب فروش فیلم‌ها در بازار جهانی

این فیلم علمی تخیلی که کارگردانی آن به عهده خوان آنتونیو بایونا بوده هنوز در آمریکا روی پرده نرفته است. دنیای ژوراسیک ادامه فیلم دنیای ژوراسیک است و در مجموع پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک محسوب می‌شود. به گزارش خبرآنلاین، در داخل آمریکا، بزرگ‌ترین بازار سینمای جهان، نیز فیلم «هشت یار اوشن» با حضور ستاره‌های زن سینما پرفروش‌ترین اثر روی پرده بود. این فیلم با فروش ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در سه روز نخست نمایش صدرنشین گیشه شد. فروش «هشت یار اوشن» در گیشه بین‌الملل اندکی بیش از ۱۲ میلیون دلار بود البته باید در نظر داشت که این فیلم فقط در ۱۶ کشور اکران شده است. در «هشت یار اوشن» به کارگردانی گری راس، بازیگرانی چون ساندرا بولاک، کیت بلانشت، آن هاتاوی، میندی کالینگ، سارا پالسون، ریحانا و هلنا بونام نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. «هشت یار اوشن» در مقایسه با فیلم‌های پرهزینه‌ای مانند «شماره یک آماده» افتتاحیه موفق‌تری داشت که برای کمپانی برادران وارنر آمار امیدوارکننده‌ای است.

از ترکیب بازیگران فیلم به خوبی پیداست که بازار مخاطبش زنان هستند و آمار هم گویای همین واقعیت است. زنان ۷۰ درصد تماشاگران فیلم را تشکیل می‌دهند و اغلب آنها بالای ۲۵ سال سن دارند. فروش افتتاحیه فیلم «هشت یار اوشن» بدون در نظر گرفتن تورم از چهار فیلم قبلی بیشتر است. از اکران آخرین فیلم از مجموعه «یاران اوشن» ۱۱ سال می‌گذرد. «هشت یار اوشن» با حضور ستاره‌های سرشناس نزدیک به ۷۰ میلیون دلار هزینه داشت. در این فیلم ساندرا بولاک نقش دبی اوشن خواهر دنی اوشن را بازی می‌کند. این فیلم هم فرمولی مشابه با فیلم‌های قبلی دارد و ماجرای آزادی دبی اوشن از زندان و برنامه‌ریزی برای یک سرقت حرفه‌ای را روایت می‌کند. درخشش «هشت یار اوشن» باعث شد که فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» در سومین هفته اکران جایگاه خود را در صدر پرفروش‌های گیشه از دست بدهد. این فیلم هفته پیش در سه روز پایانی هفته با فروش ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری به رده دوم سقوط کرد. فروش جهانی «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» اکنون به ۳۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسیده است.

سومین فیلم پرفروش گیشه «ددپول ۲» با بازی رایان رینولدز بود. این فیلم در چهارمین هفته اکران به فروش ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری بسنده کرد. فروش «ددپول ۲» در بازارهای خارجی ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود. فروش جهانی این فیلم متفاوت ابرقهرمانی تا اینجای کار به ۶۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسیده است. در این میان فیلم ترسناک «موروثی»‌ نیز روی پرده رفت. این فیلم در افتتاحیه فروش ۱۳ میلیون دلاری داشت. در این فیلم تونی کولت مقابل الکس ولف و میلی شاپیرو ایفای نقش کرده است. داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که اسراری هولناک از گذشته خود کشف می‌کند.