فوران انتقاد از عملکرد سلیقه‌ای صدا و سیما

در ادامه پرویز پرستویی گفت: بهروز وثوقی حجت را تمام کرد و امروز همه جای دنیا ما را می‌بینند که چطور از هنرمندانمان تجلیل می‌کنیم. این بازیگر با اشاره به اینکه باید به پوری بنایی، انوشیروان روحانی، سعید راد، نصرت کریمی و همه هم نسلان او تسلیت گفت، در پاسخ به شعارهای مختلفی که مردم سر می‌دادند، گفت: اینجا هستیم چون میهن ما اینجاست و مهر وطن نیروی بزرگ‌ ماست.‌ این سایه گسترده است و گسترده‌تر می‌شود و وای به حال کسانی‌ که این سایه را نمی‌خواهند. مهر مردم مرهم است. در این ساعات گذشته صدا و سیما به یاد آورد ناصر خان را ببیند؛ ولی یادتان می‌آید چند وقت پیش با او چه کردید؟ ناصر خان تاریخ سینمای ایران است. صدا و سیما، مال شما نیست. با پول ما و بیت‌المال صدا و سیما شده است.

وی با انتقاد از اتفاقات پیش آمده در برنامه‌های تلویزیونی ضبط شده با حضور ملک مطیعی گفت: آقای مهران مدیری شما هنرمند شایسته‌ای هستید و یک‌ سوال از مهمان‌ خود می‌پرسیدید که عاشق هستی؟ شما می‌دانستی که‌ ناصر ملک مطیعی عاشق مردم است؟ چرا او را دعوت کردید و بعد تلویزیون به جایش طبیعت نشان داد؟ اینها که اختلاس نکردند. من از صدا و سیما سوال دارم که آیا او فقط فیلم علی عطشانی را بازی کرده؟ «فرمان»‌ سینما نبوده که در سابقه کاری‌اش فقط به همان یک فیلم اشاره می‌کنید. آن «بالا »که مدام می‌گویید اجازه پخش نداده کیست و کجاست؟ چه شد که بعد از مرگ مشکل ندارد؟

مسعود کیمیایی کارگردان سینما نیر در این مراسم بیان کرد: ما از اینکه هنرمندمان رفت ناراحتیم؛ ولی اینجا ماندن و فیلمسازی هم خیلی سخت است. من دلتنگ بهروز وثوقی هستم؛ چون از نوجوانی با هم کار کردیم. کسی که اینجا مانده خیلی سختی کشیده است. من به ناصر ملک مطیعی که با او قیصر را کار کردم، تعظیم می‌کنم. وی با اشاره به صحبت‌های پرویز پرستویی گفت: پرویز پرستویی بازیگری‌ بی‌پروا است و بدانید ترس، دشمن جسارت است. امیر علی ملک مطیعی فرزند این بازیگر هم مطرح کرد: آرزوی من این بود که تصویر پدرم را روی پرده ببینم و این اتفاق در فیلم «نقش نگار» ساخته علی عطشانی رخ داد. او دوست داشت یک یادگاری قشنگ برای شما بگذارد. وی ادامه داد: از رئیس‌ صدا و سیما می‌پرسم که چرا خبر مرگ پدر من از صدا و سیما پخش می‌شود و این فقط یک سوال است که چطور می‌شود وقتی هنرمندی می‌میرد، می‌شود تصویرش پخش شود؛ ولی تا مدتی قبل امکانش نبود!