انتقاد کیانوش عیاری از شیوههای به حاشیه راندن فیلمها
کیانوش عیاری در گفتوگو با خبرگزاری مهر با اشاره به فیلم «بیدار شو آرزو» درباره تلخی و تاثیرگذاری فیلمهایش و دلیل توقیف آنها بیان کرد: عدهای هستند که همیشه نگران هستند و برای این نگرانی بهانههای گوناگونی دارند، اما باید توجه کنیم وقتی عارضهای اجتماعی در یک فیلم مطرح میشود نمیتوان تلخی آن عارضه را بهانهای برای برخورد با فیلم کرد بلکه باید توجه داشت که بعضی عارضههای اجتماعی مثل فقر، فساد، فحشا و... میتوانند تلخیهای بسیار بدتری در جامعه داشته باشند. وی اظهار کرد: بعضی از فیلمها بعد از سالها همچنان تازه هستند و بسیاری از فیلمها هم بیات میشوند و موضوعیت خود را از دست میدهند. گاهی هم ممکن است فیلمی توقیف نشود مثلا بسیاری از فیلمهای خود من شاید توقیف نشدهاند اما اتفاقات پیچیدهای شامل حالشان شده است که پایمال شدهاند. کارگردان فیلم «خانه پدری» عنوان کرد: به نظر من همین اکرانی که برای فیلم «خانه پدری» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در نظر گرفتهاند نوعی توقیف کردن است. این فیلم را از سر خود باز کردهاند و اکران در این شرایط با توقیف تفاوت چندانی ندارد. عیاری توضیح داد: چه تعداد از مخاطبان ممکن است به سینماهای «هنر و تجربه» بیایند و این فیلم را ببینند، البته تماشاگرانی خیلی مصر هستند و ممکن است فیلمی قله قاف هم نمایش داده شود و آن را ببینند اما «خانه پدری» یک فیلم کاملا عمومی است و صرفا برای مخاطب نخبه نیست.
ارسال نظر