ترافیک شدید اکران در سینما

با این حال اکران ۶ فیلم از روز گذشته آغاز شد و مهم‌ترین فیلم به نمایش در آمده «قاتل اهلی» آخرین ساخته مسعود کیمیایی فیلمساز پیشکسوت ایران است. این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر به نمایش درآمد و واکنش‌های بسیاری را به وجود آورد. برخی منتقدان از ضعف‌های آشکار فیلم حرف می‌زدند و برخی دیگر هم مثل همیشه از لایه‌های مختلف اثر دفاع می‌کردند.در همان موقع اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده فیلم هم درباره تدوین اثر آشکار شد و بر حاشیه‌های آن افزود. با این حال بعد از گذشت ماه‌ها این فیلم به گیشه رسیده است و آنگونه که منصور لشگری‌قوچانی تهیه‌کننده فیلم خبر داده این نسخه را خود کیمیایی دوباره تدوین کرده است. از بین آثار اکران شده فیلم  صفر تا سکو ساخته سحر مصیبی هم یکی از فیلم‌های متفاوت است.

 این فیلم با نمایش در جشنواره سی و پنجم فجر در چهار رشته بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و صداگذاری نامزد کسب جایزه شد و در جشنواره حقیقت سال گذشته با ۶ عنوان کاندیداتوری، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. مصیبی در این فیلم به بخش‌های مهمی از زندگی ورزشی و شخصی سه خواهر؛ از تمرینات با امکانات کم و مشکلات آنها در این مسیر پرداخته است. بخش قابل توجه این فیلم راحتی این سه خواهر مقابل دوربین در تمامی جریانات و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی ورزشی‌شان است خصوصا در بخش‌هایی که به زندگی شخصی آنها پرداخته می‌شود.

 از سویی دیگر یکی از ویژگی‌های گیشه به‌عنوان ویترین سینما در این فصل سال تنوع ژانرها است. در همین رابطه فیلم «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» به کارگردانی سیدرضا صافی هم قرار بود از روز گذشته اکران خود را در شهرستان‌ها آغاز کند اما این اتفاق نیفتاد. این فیلم جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۹۴ و تندیس زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و جایزه ویژه هیات داوران از چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را به‌دست آورده است و به گفته ناصر عنصری تهیه‌کننده آن ابتدا قرار بود اکران فیلم از تهران آغاز شود اما با توجه به ترافیک شدید اکران و فیلم‌هایی که قرار شد همزمان با هم به نمایش دربیایند، تصمیم گرفتند تا در روند آغاز اکران فیلم «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» تغییراتی ایجاد کنند و از آنجا که در اکران به مخاطبان شهرستان‌ها توجه لازم صورت نمی‌گیرد؛ قرار شد اکران فیلم «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» از بوشهر یعنی جایی که فیلم در آنجا ساخته شد آغاز شود.