کوک پاییزی سازها

کنسرت‌هایی برای کمک به زلزله‌زدگان

گروه آرشاویر به سرپرستی فرشاد رستمی و خوانندگی محمدرضا دارابی، جمشید عزیزخانی، حسام لرنژاد و فواد حسینی، نیز امروز در تالار وحدت و در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این کنسرت هم از ۳۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است و عواید ‌آن صرف کمک به مناطق زلزله زده خواهد شد. همچنین کنسرت موسیقی نواحی مازندرانی گروه کایر به سرپرستی جمال محمدی و با حضور فرج علیپوری و احد علیشاهی، ‌فردا در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه خواهد بود و بلیت آن هم از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

گروه موسیقی مردی تَرنگ با صدای نورالدین بزله نیز با تقدیم بخشی از عواید خود به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه روز جمعه سوم آذر در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌رود. این کنسرت در ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و بهای بلیتش از ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان است. محمد جلیل عندلیبی، نوازنده و آهنگ‌ساز شناخته شده موسیقی سنتی کنسرت «کورده واری» را ساعت ۲۱:۳۰  هفتم آذرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌برد. این کنسرت پیش‌تر لغو شده بود؛ اما پس از وقوع زلزله عندلیبی تصمیم گرفت کنسرت را برگزار کند و عوایدش را به زلزله‌زدگان اختصاص دهد.

کنسرت‌های پاپ

رضا یزدانی ۲ آذر در دو سانس ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن همایش‌های برج میلاد منتخبی از آثار منتشر شده‌اش را روی صحنه خواهد برد. بلیت‌های این کنسرت از ۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این در حالی است که زانیار خسروی نیز که از چند روز قبل تبلیغات کنسرت جدیدش را شروع کرده ۲ آذر در دو سانس ساعت‌های ۱۹ و ۲۲:۱۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرتی را برگزار خواهد کرد. قیمت‌ بلیت‌های این اجرا نیز از ۴۵ تا ۱۴۵ هزار تومان تعیین شده است.فریدون آسرایی نیز روز ۱۶ آذر طی دو سانس ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن همایش‌های برج میلاد کنسرت می‌دهد. این خواننده پاپ روز ۱۷ آذر نیز همین اجرا را در سالن وحدت آزادشهر استان گلستان برگزار می‌کند.

امید حاجیلی، دیگر خواننده موسیقی پاپی است که ۱۶ و ۱۷ آذر کنسرت‌هایی را در تهران برگزار می‌کند. حاجیلی قرار است در این دور روز منتخبی از آثارش را در دو سانس ساعت‌های ۱۹ و ۲۲ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کند.بهنام بانی نیز روز جمعه سوم آذر ماه در تالار اورانوس شهر نوشهر روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این کنسرت ۵۰تا ۱۰۰ هزار تومان است و برنامه از ساعت ۱۸ و ۲۱ در دو سانس آغاز می‌شود. محمد علیزاده هم روز پنج‌شنبه دوم آذر در تالار شهر جزیره کیش روی صحنه می‌رود. او قرار است راس ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه برنامه‌اش را آغاز کند، قیمت بلیت کنسرت علیزاده ۶۰ تا ۹۵ هزار تومان است.

کنسرت‌های غیرپاپ

گروه موسیقی دانوش به سرپرستی امیرحسین طریقت و امیر همتیان و به خوانندگی حمیدرضا محمد یوسفی دوم و سوم آذر در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. بلیت این کنسرت ۳۰ و ۴۰ هزار تومان و زمان برگزاری کنسرت از ساعت ۲۰ است. ارکستر سمفونیک تهران نیز کنسرتی را به رهبری شهرداد روحانی ۳ آذر در تالار وحدت برگزار می‌کند. روحانی برای این اجرا «دان خووان» از ریشارد اشتراس، «رومئو و ژولیت» از سرگئى پروکفیف، «قدرت سرنوشت» از جوزپه وردى و «بولرو» از موریس راول را در نظر گرفته است. گروه موسیقی تلفیقی «نیوش» به سرپرستی سروش قهرمانلو و با همراهی گروس عبدالملکیان نیز سوم آذر در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. در این اجرا ستار خطابى (نوازنده سازهاى کوبه اى)، پیمان و احسان شامى (نوازنده ویولن)، سهراب ملک زاده (ویولنسل) و آرش ضرابى (نوازنده کنترباس) قهرمانلو و عبدالملکیان را همراهی خواهند کرد.

در بخش موسیقی نواحی ایران نیز گروه موسیقی «کایر» با حضور تعدادی از اساتید این حوزه روز اول آذر در تالار وحدت کنسرت خواهند داشت. طی این برنامه قرار است قطعاتی از موسیقی لری، خراسانی، مازندرانی، آذری، گیلانی، کردی و بندری به اجرا در آید. فرج علیپور، احد ملکی، ابراهیم بوشهری، بهروز الماسی، کیانوش علیپور، علیرضا اسلامی، محمدرضا اسحاقی، پرویز کیادشتی و حمزه محمدی از جمله موزیسین‌هایی هستند که در این کنسرت گروه کایر را همراهی خواهند کرد. ارکستر بزرگ آوای جزیره نیز ۲ آذر در جزیره کیش روی صحنه می‌رود و طی آن حمید حامی (خواننده)، مجید مظفری (بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون) و سهیل زمانیان (آهنگ‌ساز) آثاری را اجرا خواهند کرد.

گروه موسیقی روناک دیگر گروه نواحی ایران است که روز سوم آذر به سرپرستی کیوان علی‌محمدی در پردیس مگامال روی صحنه می‌رود و ترکیبی متنوع از موسیقی استان‌های مختلف کشورمان را برای مخاطبانش به اجرا می‌گذارد.فرهنگسرای ارسباران نیز روز ۸ آذر میزبان کنسرت ارکستر وارنگ و سالن سوره حوزه هنری ۹ آذر پذیرای کنسرت سامان علی پور و همنوازان آوای پارسیان خواهند بود. بیژن کامکار خواننده پیشکسوت موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی کردی نیز روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر کنسرتی را به خوانندگی خودش و مجتبی عسگری در تالار وحدت برگزار می‌کند. در این کنسرت قرار است قطعاتی از کاوه سپندار در دو فضای موسیقی سنتی و موسیقی کردی اجرا شود.