وی افزود: این ماشین‌آلات عمدتا مشابه داخلی ندارند و می‌‌‌توانند در کارخانه‌‌‌ها به کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌‌‌وری منجر شوند. همچنین ترخیص این ماشین‌آلات ‌درصد زیادی از موضوع فرسودگی خطوط تولید را حل می‌کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: واردات ماشین‌آلات فرآیند زمان‌بری است. از ثبت‌سفارش تا ساخت ماشین و حمل به کشور حدود ۲ تا ۳سال طول می‌‌‌کشد تا تولیدکننده‌‌‌ها بتوانند ماشین‌آلات موردنیاز خود را تامین کنند؛ زیرا بعد از ثبت‌سفارش باید با شرکت‌های خارجی سازنده این ماشین‌آلات قرارداد ببندند و سازنده‌‌‌های خارجی مطابق سفارش، ماشین‌آلات را بسازند و اگر ارز موردنیاز آنها تامین نشود، خریدار باید به سازنده ماشین‌آلات خسارت بدهد.

وی گفت: در سه‌سال گذشته، خطوط تولید در صنایعی نظیر نساجی به‌خوبی نوسازی شدند و بیش از یک‌میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار ماشین‌آلات جدید برای این صنعت وارد کشور کردیم. وزیر جدید صمت هم از همان ابتدا بر موضوع نوسازی ماشین‌آلات توجه داشتند و ترخیص این ماشین‌آلات از اولویت‌‌‌هایی بود که تاکید داشتند به‌سرعت انجام شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تاکید کرد: همه ماشین‌آلات موجود که از قبل وارد شده‌اند و در گمرکات کشور هستند، فارغ از قوانین جدید بانک‌مرکزی (برای آخرین بار) ترخیص می‌‌‌شوند.