به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی برادران اظهار کرد: در چند سال گذشته، واردکننده کفش بودیم و بالطبع اشتغال زیادی را هم در این صنعت از دست دادیم، اما هم‌اکنون سالانه بیش از ۲۰۰میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود و از واردکننده کفش به صادرکننده این کالا تبدیل شده‌‌‌ایم.

وی در مصاحبه با صداوسیما افزود: در سه‌سال گذشته، واردکننده پلی‌اورتان بودیم، اما در حال حاضر صادرکننده آن هستیم. همچنین در تولید زیره کفش، چرم مصنوعی، الکل‌‌‌های وابسته و چسب موردنیاز این صنعت، اقدامات خوبی انجام شده که مجموعه این اقدامات، تولید کفش در ایران را رقابتی کرده است. ضمن اینکه هم‌اکنون محصولات ما یک‌سوم قیمت جهانی است و تولیدات این صنعت، توان رقابت با نمونه‌‌‌های خارجی را دارد.

برادران با بیان اینکه اگرچه هنوز قاچاق کفش از مبادی غیررسمی انجام می‌شود، اما دوبرابر آن میزان صادرات داریم، گفت: سال گذشته توانستیم در صنایع کیف، کفش و چرم، صادرات رسمی این کالا را به ۱۵۶میلیون دلار برسانیم. البته حجم زیادی از این کالا به صورت غیر‌رسمی و ریالی به کشورهای همسایه به‌ویژه عراق صادر می‌شود و می‌‌‌توان گفت، در تولید کفش، به خوداتکایی رسیده‌‌‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون دغدغه اصلی ما در تامین مواد اولیه، اشتغال و دستیابی به بازار کفش نیست، بلکه بیشتر به طراحی، ضمانت و رقابت در سطح بین‌المللی فکر می‌‌‌کنیم.