به گزارش اتاق ایران، در ادامه این نشست، فرشاد مقیمی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، با ارائه گزارشی درباره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، به سال جهش تولید و مشارکت مردمی اشاره کرد و افزود: در سال جدید، کارهای زیادی باید انجام شود. بسیاری از مشکلات مهم اقتصادی مثل تورم، اشتغال و کاهش ارزش پول ملی، به سمت حل شدن پیش خواهد رفت. مقیمی اشاره کرد: اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، باید اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه تولید به نحو محسوسی باز کنیم و موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیت‌‌‌های بزرگی وجود دارد که این ظرفیت‌‌‌ها باید فعال شود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده شود.

مقیمی اظهار کرد: برای تسهیل‌‌‌گری در بهره‌‌‌برداری شهرک‌‌‌های صنعتی، ۱۰‌درصد مشوق به قیمت واگذاری حق بهره‌‌‌برداری به شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و پرداخت اقساط قرارداد تا سقف ۴۸ماه داده می‌شود. همچنین اعطای شش‌ماه تنفس در پرداخت اقساط برای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان حوزه استراتژیک در دستور کار است.

او ادامه داد: در راستای بهره‌‌‌مندی بیشتر واحدهای خرد و کوچک از مجتمع‌‌‌های کارگاهی و صنفی ساخته‌‌‌شده علاوه بر اجاره، امکان واگذاری نیز میسر شد. ۵۰‌درصد هزینه تفکیک قطعات در راستای افزایش مشارکت مردم، بهینه‌‌‌سازی تولید، ایجاد اشتغال و کیفی‌سازی استفاده از اراضی صنعتی موجود واحدها در شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کاهش‌‌‌ یافته است. همچنین ۸۰‌درصد هزینه تفکیک قطعات مجتمع‌‌‌های کارگاهی و صنفی در راستای افزایش مشارکت مردم، کاهش بهای تمام‌‌‌شده و ترغیب به سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد مجتمع‌‌‌های کارگاهی و صنفی جهت استقرار واحدهای خرد و کوچک کاهش دارد.