به گزارش روابط‌عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، علی رسولیان دیروز در دیدار با رسول جلیلی، عزم جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران بر اجرایی شدن سریع‌تر قرارداد سه‌جانبه میان این سازمان با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف در راستای احداث و بهره‌برداری از شهرک فناوری تهران در اراضی تحت مالکیت شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی تهران را اعلام کرد. این قرارداد اردیبهشت امسال با هدف حمایت از تولیدات داخلی و دانش‌بنیان، واحدهای فناور، شتاب‌دهنده‌‌‌ها و مراکز رشد و برقراری ارتباط پویا و موثر میان دانشگاه و صنعت، منعقد و مبادله شده بود.

در این راستا، شهرک فناوری تهران در گستره ۱۰هکتار به‌منظور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور از طریق هم‌افزایی واحدهای دانش‌بنیان و ایجاد فرصت‌‌‌های شغلی مناسب مطابق طرح مصوب شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی تهران احداث می‌شود. بر این اساس، با توجه به بررسی‌‌‌های انجام‌شده از طریق کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران و نیز مهندسان مشاور دانشگاه صنعتی شریف درخصوص کلیات طرح اجرایی و تفصیلی، مقرر شده است که شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی تهران عملیات اجرایی طرح مشترک را در اراضی تحت مالکیت خود آغاز کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار ساخت این شهرک فناوری را سبب تقویت ایده‌‌‌های نوآورانه دانش‌آموختگان صنعتی شریف دانست و اظهار کرد: با دیگر سازمان‌های توسعه‌‌‌ای زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت (ایدرو و ایمیدرو) به توافق رسیده‌‌‌ایم تا در کنار شرکت‌های نوآور، فناور و دانش‌بنیان در این شهرک بزرگ فناوری فعالیت کنند.

رسولیان تصریح کرد: با هم‌افزایی و تعامل این سازمان و دانشگاه صنعتی شریف، پیشرفته‌ترین شهرک فناوری کشور در تهران به مرکز فاخری برای بروز و ظهور ایده‌‌‌های نوآورانه تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکردهای بهره‌برداری از شهرک‌‌‌های فناوری متفاوت از شهرک‌‌‌های صنعتی خواهد بود، توضیح داد: در شهرک‌‌‌های فناوری تحت مدیریت این سازمان، واحدهای فناور و نوآور تولیدی، آزمایشگاه‌‌‌های مرجع، واحدهای تحقیق و توسعه، مراجع خدمات کسب‌وکار و ساختمان‌‌‌های چندمنظوره ایجاد شده که رویکردی فراتر از شهرک‌‌‌های صنعتی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت اتخاذ نگاه جامع به موضوع ساخت بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرک فناوری کشور گفت: فضای تعاملی با دستگاه‌‌‌های ذی‌ربط و وحدت‌رویه و یکپارچگی بر ساخت سریع‌تر این شهرک فناوری پیشرفته تاثیرات بسزایی دارد. رسول جلیلی بیان کرد: الگوی معماری متناسب با توپولوژی منطقه با استفاده از مشاوران نخبه و صاحب‌نظران علمی و دانشگاهی در ساخت این شهرک فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.