براساس تازه‌‌‌ترین گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، برای هفته جاری وقوع بارش‌ها به‌طور عمده در سواحل دریای خزر (به‌خصوص استان‌های گیلان و مازندران) و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده وقوع بارش‌ها به طور عمده در غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده در دیگر مناطق کشور مورد انتظار است. بر پایه این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۴/ ۲۵۰میلی‌متری و متوسط محدوده ۵/ ۱۷میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌‌‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پربارش‌‌‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه بارش ۲/ ۹۲میلی‌متر و متوسط محدوده ۴/ ۲۱میلی‌متری است. هفته جاری حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۵/ ۸۷میلی‌متر و محدوده بارش ۷/ ۸میلی‌متری را شاهد خواهد بود.

پس از آن حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه بارش ۶/ ۳۸میلی‌متری و متوسط محدوده ۸/ ۷میلی‌متری را تجربه می‌کند. حوضه آبریز مرزی شرق هم بیشینه بارش ۲/ ۳۳میلی‌متری با متوسط محدوده ۱/ ۷میلی‌متری را دارد. حوضه آبریز قره‌قوم هم این هفته بیشینه بارش ۵/ ۲۴میلی‌متری با متوسط بارش ۷/ ۱۳میلی‌متر را دارد. این هفته از ۳۰حوضه آبریز درجه‌‌‌دو کشور، هیچ حوضه‌ای بدون بارش نیست.

برپایه این گزارش، در هفته منتهی به ۳۰دی‌‌‌ماه همه حوضه‌‌‌های ۶گانه اصلی آبریز کشور بارش‌‌‌هایی را دریافت خواهند کرد. براین‌‌‌اساس، حوضه آبریز دریای‌خزر در هفته منتهی به ۳۰دی‌‌‌ماه بیشینه بارش ۲/ ۷۱میلی‌متری و متوسط محدوده ۹میلی‌متری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌‌‌های آبریز کشور خواهد بود. در هفته منتهی به ۳۰دی‌‌‌ماه حوضه‌‌‌ آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۳/ ۶۰میلی‌متری با متوسط محدوده ۱/ ۲میلی‌متری را تجربه خواهد کرد. طی هفته آینده حوضه‌‌‌ آبریز دریای خزر بیشینه بارش ۴/ ۵۸میلی‌متری و متوسط محدوده ۶/ ۸میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

حوضه‌‌‌ آبریز دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۳۰دی‌‌‌ماه بیشینه بارش ۲/ ۳۰میلی‌متری و متوسط محدوده ۱/ ۵میلی‌متری را تجربه خواهد کرد. حوضه آبریز مرزی شرق هم در هفته منتهی به ۳۰دی‌‌‌ماه بیشینه بارش ۱۲میلی‌متری و متوسط محدوده ۶/ ۰میلی‌متری خواهد داشت. حوضه آبریز قره‌قوم در هفته منتهی به ۳۰دی‌‌‌ماه بیشینه بارش ۴/ ۱۱میلی‌متر با متوسط محدوده ۱/ ۲میلی‌متر را تجربه خواهد کرد. همچنین، از مجموع ۳۰حوضه آبریز درجه‌‌‌۲ هیچ حوزه‌‌‌ای بدون باران نخواهد بود.