این کارگاه با حضور بکی مانش (Dr.Baki Maneche) مشاور کنسولی فرانسه در ایران و جین چارلز (Dr.Jean Charles Albitre) وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای پاریس و بوداپست به صورت حضوری برگزار شد. به گزارش اتاق ایران، در ابتدای این نشست، علیرضا چاغروند، معاون کمیسیون‌‌‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران به اهمیت برگزاری چنین کارگاهی با توجه به چالش‌‌‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه، انتقال دانش و فناوری و مسائل مربوط به تنگناهای ارزی، ثبات اقتصادی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در ایران، اشاره و اظهار امیدواری کرد که چنین جلساتی بتواند به تمرین در راستای کاهش ریسک‌های تجاری ما در جامعه بین‌المللی کمک کند.

در ادامه، جین چارلز، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای پاریس و بوداپست، گفت: باید در قرارداد سرمایه‌گذاری زمان تحریم، مسائلی همچون فورس‌ماژورها و حل اختلاف و مباحث مربوط به داوری را مدنظر قرار دهیم. امنیت حقوقی، پیش‌بینی‌های مسائل حقوقی و مالیاتی، انعطاف‌پذیری در تدوین قراردادها، اعتماد و رازداری و داشتن درک مشترک از مسائل فی‌مابین از جمله مسائلی بودند که او درباره آنها صحبت کرد.

بکی مانش، مشاور کنسولی فرانسه در ایران نیز به اهمیت داوری بین‌المللی اشاره کرد که در قراردادهای بین‌المللی و در حین حل اختلاف از آن کمک گرفته می‌شود تا چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور دچار مشکل نشویم. او تاکید کرد: موضوع مهم دیگر، نقشه راه است که باید حین نگارش قراردادها مدنظر قرار گیرد. باید تمام نکات مهم قرارداد از ابتدا تا انتها نوشته شود و در اختیار دو طرف قرار گیرد. مانش همچنین درباره پوسته خارجی قراردادها یعنی چارچوب و ظاهر قرارداد و پوسته داخلی که همان محتوا، مواد قانونی و بندهای آن است، توضیحاتی ارائه کرد.