آغاز همراهی دو نهاد اعتمادساز

مدیرمسوول گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به بسط و توسعه گروه تحت مدیریت خود و تاسیس واحدهای «توسعه دانش» و «نوآوری»، راه تعامل دونهاد را پایه‌‌‌گذاری روند عملیاتی مبتنی بر اهداف مشترک طرفین عنوان کرد. علیرضا بختیاری با اشاره به جایگاه «دنیای‌اقتصاد» در فضای رسانه‌‌‌ای کشور، تصریح کرد: «دنیای‌اقتصاد» چه در حوزه مکتوب و چه در حوزه رسانه‌های برخط، آنلاین و تصویری جایگاه برجسته‌‌‌ای دارد، به طوری که کل بازدیدهای روزانه از مجموع سایت‌‌‌های گروه بین ۲ تا ۳ میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد است. وی حسن بزرگ همکاری «دنیای‌اقتصاد» با سازمان مدیریت صنعتی را هم‌‌‌پوشانی مخاطبان دانست که عمدتا از بین فعالان اقتصادی، مدیران و سیاستگذاران کشور و نیز علاقه‌مندان به اقتصاد و صنعت و دانشجویان این حوزه‌‌‌های علمی هستند.

مدیرمسوول گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» با اشاره به هموار بودن مسیر همکاری با سازمان مدیریت صنعتی، یادآور شد: با هدف تسریع در توسعه همکاری‌‌‌ها می‌‌‌توان برنامه مشترکی را تهیه کرد و تدارک دید تا ظرفیت‌‌‌های همکاری دو طرف مشخص شود. توصیه من این است که سازمان مدیریت صنعتی پیشنهادهای خود را در راستای خدمات و انتظارات مدنظر خود از مجموعه ما ارائه کند.

وی افزود: از آنجا که دید ما به سازمان مدیریت صنعتی و تاریخچه آن مثبت و توام با اعتماد است، همین امر می‌‌‌تواند مبنای ارائه خدمات و توسعه همکاری باشد.

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز با اشاره به ایفای نقش کلینیک صنعتی برای کارخانه‌های کشور توسط سازمان مدیریت صنعتی، بیان کرد: این موضوع در تمام سال‌های گذشته محور کار سازمان قرار گرفته است. وی با اشاره به این موضوع که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پنج‌سال پس از سازمان مدیریت صنعتی ایجاد شده است، تصریح کرد: فلسفه این کار هم مدیرپروری برای بنگاه‌داری بود. مرامنامه‌‌‌ای که در آن دوره در این سازمان وجود داشت، تاکید می‌‌‌کرد که مدیران پرورش‌‌‌یافته توسط سازمان مدیریت صنعتی در صورتی موفق به اخذ مدرک و فارغ‌‌‌التحصیلی خواهند شد که مشکلات یک واحد صنعتی را رفع کنند. این افراد وقتی موفق به چنین کاری می‌‌‌شدند و مثلا مشکلات یک واحد صنعتی را حل می‌‌‌کردند، صاحب برند شخصی شده و اعتبار بالایی از منظر مشاوره و هدایت صنایع کسب می‌‌‌کردند.

وی با اشاره به رویکرد رضا نیازمند در حفظ سازمان مدیریت صنعتی در کنار «ایدرو»، به مرور سابقه سازمان در همکاری با مشاوران بین‌المللی پرداخت و گفت: از آنجا که از ابتدا همکاری با یونیدو، APO و مشاوران ارشد بین‌المللی در دستور کار قرار گرفت، مرحوم نیازمند در جلب همکاری این نهادها وارد رایزنی شد و درخواست ‌‌‌کرد در راستای مسوولیت اجتماعی به صورت رایگان به سازمان‌ها و کارخانه‌های ایرانی مشاوره دهند. در این راستا نیز پروژه‌‌‌های training and trainers و... راه‌‌‌اندازی شد و مسیر توانمندسازی و آموزش بعد از مشاوره صنعتی (مانند مانیتورینگ و کوچینگ و...) به یکی از زمینه‌‌‌های اصلی کار سازمان بدل شد.

کیانی‌بختیاری تاکید کرد: اجرای بیش از ۵هزار پروژه مشاوره و برگزاری بیش از ۴۰۰دوره آموزشی اعم از کوتاه‌‌‌مدت و... از مهم‌ترین اقدامات سازمان مدیریت صنعتی بوده است. کنترل پروژه؛ دوره‌‌‌های حسابداری، فروش و مدیریت فروش؛ بازاریابی و انواع دیجیتال آن و... همه از مواردی هستند که توسط سازمان ارائه می‌شوند. در واقع هرآنچه موردنیاز راه‌‌‌اندازی یک کسب‌وکار است، از تدوین استراتژی تا سایر مراحل همچون منابع انسانی و توسعه بنگاه‌ها یا خروج از خدمت، مشاوره‌‌‌ و آموزش داده می‌شود. در همین چارچوب نیز سازمان بیش از ۲۱۰هزار دانش‌‌‌آموخته دارد، به طوری که در هر سازمان دولتی می‌‌‌توان ردپای فارغ‌‌‌التحصیلان سازمان مدیریت صنعتی را دید.   رئیس سازمان مدیریت صنعتی همچنین با اشاره به فعالیت‌‌‌های مرکز انتشارات این نهاد گفت: ۵۰۰ تا ۶۰۰عنوان کتاب مدیریتی از سوی انتشارات سازمان منتشر شده است که عموما پس از داوری چاپ می‌‌‌شوند. کتاب‌‌‌هایی که اعتبار بالایی در مجامع بین‌المللی دارند، پس از ترجمه برای استفاده مدیران و دانشجویان در این انتشارات چاپ می‌شوند.

بر اساس این گزارش، گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» که اکنون سبدی جامع و متنوع از محتواهای رسانه‌ای در حوزه نسخه چاپی و همچنین در فضای مجازی ارائه می‌کند، همواره تلاش کرده است با بهره‌گیری از مهم‌ترین دستاوردهای روز در علم اقتصاد و مدیریت، بهترین مسیر را پیش‌روی بنگاه‌های خلاق و نوآور بگشاید و در این راه تمام مساعی خود را به کار بسته است تا تریبون بخش خصوصی برای اصلاح سیاستگذاری دولت باشد و نقش بی‌واسطه‌ای را به عنوان کانال ارتباطی بخش خصوصی و سیاستگذاران دولتی ایفا کند. سازمان مدیریت صنعتی نیز با بیش از ۳۰۰‌هزار دانش‌آموخته از بین کارشناسان زبده و مدیران ارشد و اجرای بیش از ۴هزار پروژه تحقیقاتی، نقش مهمی در تعالی سازمانی بنگاه‌های بخش خصوصی در ایران ایفا کرده است. همکاری هدفمند و بلندمدت دو سازمان، نه‌تنها خواهد توانست افق‌های جدیدی را پیش روی آنان بگشاید، بلکه خواهد توانست در جهت ارتقای کمی و کیفی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کند.