در این میان برخی از کاربران به مقایسه قیمت‌ها با چند سال‌پیش پرداخته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و از اینکه در عرض چهار سال ‌قیمت‌ها تا این حد رشد داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، شگفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند! یکی از این کاربران نوشت: «چهار سال‌پیش یادمه از سر کوچه چلوکباب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خریدیم پرسی ۱۱ تومن. دیروز رفتم چهار تا تخم‌مرغ خریدم ۱۲ تومن. کوچیک شدن سفره یعنی تبدیل شدن غذات از کباب به نیمرو! حالا سوال اینه: اونی که چهارسال پیش وسعش به نیمرو می‌رسید ‌الان چی میتونه بخوره؟»

همایون دارابی هم گرچه از جمله حامیان آزادسازی قیمت‌هاست اما می‌گوید دولت فعلی این کار را به درستی انجام نداده است. او دیروز در توییترش نوشت: «رفتار کنونی دولت یک اصلاح و جراحی اقتصادی نیست بلکه پرداخت بهای اشتباه گذشته در مورد ارز ۴۲۰۰ است. دولت بعد نیز باید بهای اشتباه ارز نیمایی کنونی را بدهد. اصلاح اقتصادی منوط به ترک قیمت‌گذاری دستوری، آزاد‌سازی اقتصادی و خروج کامل دولت از اقتصاد در همه زمینه‌های آن است. بدون اصلاح واقعی همه درد و رنج کنونی بی‌فایده بوده و درآینده مجددا باید جامعه این مشکلات را تحمل کند. اقتصاد ایران در چرخه و لوپ تکرار اشتباهات هر بار دردناک‌تر از قبل قرار دارد. شرایط کنونی و پرداخت یارانه نقدی نیز تنها مسکن در برابر درد جانکاه مداوم است.‌»

یکی از کاربران توییتر هم یک حساب و کتاب سرانگشتی کرده که با توجه به گزارش‌ها و ادعای دولت نباید امسال خبری از کسری‌بودجه باشد. او نوشته: «در بودجه، فروش ۲/ ۱میلیون بشکه نفت با قیمت ۶۰ دلار پیش‌بینی شده. دولت مدعی است ۵/ ۱میلیون بشکه نفت میفروشه. قیمت نفت رو هم حداقل ۱۰۰ دلار در نظر بگیریم؛ یعنی بعد از ۶ ماه، کل درآمد نفتی محقق میشه و دولت باید متمم بودجه بده. هیچ بهانه‌ای برای کسری‌بودجه و عدم‌تخصیص اعتبار هم نداره.‌»

عبدالناصر همتی هم که قرار بود دو شب پیش در یکی از اتاق‌های کلاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هوس وضعیت اقتصادی را بررسی کند با تذکری که دریافت کرده بود از حضور در این جلسه انصراف داد. این عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشینی اما با اعتراض کاربران فضای‌مجازی همراه بود و آنان می‌گفتند چطور همتی که مدعی بود «صدای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صدایان و بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قدرتان» است با یک تذکر کنار کشیده و او چطور می‌خواست رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور شود و از حق ملت دفاع کند؟ برزو حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناس یکی از کارشناسان بازار سرمایه بود که به کنایه نوشت: «یه عزیزی هم بود که قرار بود راه سوم رو باز کنه و می‌گفتند اگه رئیس جمهور بشه مملکت رو آباد می‌کنه! بزرگوار با سه تا تماس به این نتیجه رسید که حرف هم نزنه.‌» برخی مانند سیامک قاسمی به اظهارات او که مدعی شده بود «زیر میز» می‌زند اشاره داشتند: «این می‌خواست بزنه زیر میز؟»

دیروز دعوایی هم بین فعال اتاق بازرگانی و بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها شکل گرفت. این دعوا هم از توییت روز جمعه مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین شروع شد که مردم را از سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری دوباره در بازار سهام ترسانده بود. او جمعه توییتی با این مضمون زد: «دوستانی که سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خرد خود را این‌روزها به سهام، سکه و دلار تبدیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، ان‌شاالله که همیشه در زندگیتون موفق باشید اما اگر طی هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیش‌رو دچار زیان کوتاه‌مدت شدید لطفا کسی را مقصر ندانید، گول سیگنال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشان و متخصصان اینستاگرامی را نخورید و مراقب اموالتان باشید!» دیروز همایون دارابی در پاسخ به او نوشت: «این بیانیه ایجاد شغل برای کارگران چینی است. خب چی بخریم؟ »