به گزارش «ایسنا»، محمدمهدی برادران در یک برنامه خبری تلویزیونی در پاسخ به اینکه بازار رقابتی کامل نیست و برندی خاص یا یک گروه صنعتی، یک سوم سهم بازار را در دست دارد که خود نوعی رهبری کردن بازار است، گفت: چنانچه به مقیاس تولید در سطح انبوه نرسیم، ممکن است نتوانیم رقابت کنیم یا کیفیت و خدمات پس از فروش را افزایش دهیم به همین علت ما هم از اینکه سهم تولیدکنندگان در بازار داخلی بالا باشد استقبال کرده و تلاش می‌کنیم که راه‌های قاچاق کالا را به شدت مسدود کنیم؛ اما از سوی دیگر دائما در حال نظارت در قالب تعامل و گفت‌وگو هستیم و به آنها گوشزد می‌کنیم که روند آنها رو به رشد است یا خیر.  

وی افزود: افزایش قیمتی در سال‌های گذشته صورت گرفت که معقول نبود و تولیدکننده به سمت تولید بیشتر نمی‌رفت، بلکه مسیر حرکت به سوی فروش با حداکثر سود را دنبال می‌کرد؛ بنابراین برای رقابتی شدن فضا تلاش شد و امکانات ویژه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که بر اساس آن در سال گذشته روند رو به رشدی در حوزه تولید داشتیم؛ هر زمان که تولید افزایش یابد، طبیعتا تبلیغات برای فروش هم بیشتر خواهد شد؛ بنابراین تولید و بازاریابی صورت گرفته، سود خوبی ایجاد خواهد کرد. تولیدکنندگان باید به سمت رضایت مشتری بروند.

 معاون وزیر صمت با بیان اینکه در ماه‌های اخیر از تولیدکنندگان خواسته‌ایم برای بازگشت اطمینان به بازار، قیمت‌ها در حد امکان تثبیت شود، گفت: براین اساس ۲۲۰۰ قلم کالایی که اکنون می‌تواند در اختیار مردم قرار گیرد همچون قیمت‌های یخچال، یخچال‌فریزر، لباس‌شویی و تلویزیون به پیش از دولت سیزدهم برمی‌گردد و افزایش اندک قیمت‌ها نیز دوباره و به‌صورت داوطلبانه و تعاملی به نرخ قبل بازگردانده شده است.  برادران افزود: بعضی از افراد صحبت از رکود در بازار می‌کنند، اما این نشان‌دهنده ثبات مدیریتی است. باید مشخص شود که چه کسی می‌تواند تولید انبوه و باکیفیت داشته باشد و چه کسی می‌تواند رضایتمندی مشتری را حاصل کند، بنابراین اکنون سطح رقابت به خدمات پس از فروش رسیده و اینکه چه ضمانت‌نامه‌هایی معتبرتر است. 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، درمجموع ۵/ ۱۶میلیون واحد انواع لوازم‌خانگی تولید شد، گفت: امسال نیز تولید ۵/ ۱۷ میلیون واحد لوازم‌خانگی هدف‌گذاری شده است. همچنین برای سال آینده ۱۹ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۳، تولید ۲۲ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴، تولید ۵/ ۲۴ میلیون دستگاه هدف‌گذاری شده است. امیدواریم امسال با همتی که مردم در حمایت از صنعتگران خواهند داشت، در تولید یخچال، ماشین لباس‌شویی، کولرآبی، تلویزیون، لوازم‌خانگی گاز‌سوز و لوازم‌خانگی کوچک خودکفا شویم. در حال حاضر در بسیاری از محصولات همچون کولرآبی، عمق تولید بسیار بالا و بیشتر داخلی است.