وی تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام مسائل را که حدود ۲۲۰مساله است احصا و برای هرکدام از آنها راه‌حل‌‌‌هایی آماده کرده‌‌‌ایم. فاطمی‌امین به وجود بیش از ۸۰‌هزار واحد صنعتی، ۵‌هزار واحد معدنی فعال و چند‌هزار واحد صنفی در کشور اشاره کرد و گفت: لازم نیست مشکلات هر کدام از این واحدها را جداگانه حل کنیم، بلکه مسائل را به طور کلی شناسایی و راه‌حل‌‌‌های اساسی برای آنها پیدا می‌‌‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مشکلات این حوزه طی دوره‌‌‌هایی ۶ماهه و دوساله رفع می‌‌‌شود، اضافه کرد: حل مشکلات این حوزه نیازمند صبر و تحمل است و نمی‌توان انتظار داشت یک‌شبه این مسائل حل شوند. تا پایان امسال مواد اولیه موردنیاز و‌ سازوکارهای سرمایه در گردش را حل و فصل می‌‌‌کنیم. وی با بیان اینکه امسال در یک حرکت مثبت تامین مالی زنجیره‌‌‌ای با همکاری بانک مرکزی انجام شده است، اظهار کرد: پیگیر هستیم در بانک صنعت و معدن و چهار بانک دیگر این موضوع را اجرایی کنیم که این حرکت کمک بزرگی به بخش‌‌‌های تولیدی است.

  روند صادرات محصولات کشاورزی تسهیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی تسهیل می‌شود، گفت: برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های لازم برای آسان کردن روند صادرات محصولات کشاورزی در دستور کار است. به گزارش «ایرنا»، سید رضا فاطمی‌امین افزود: زمینه صادرات محصولات کشاورزی تسهیل خواهد شد و با این اقدام گام‌‌‌هایی در راستای رونق تولید برداشته خواهد شد.  وی اظهار کرد: موضوع آب، مساله همه کشور است و در استان لرستان که مخزن آب است نباید مشکل کمبود آب وجود داشته باشد. مشکلات، کمبودها و مسائل کشور متعدد است که باید اولویت‌‌‌بندی و تلاش می‌‌‌کنیم مشکلات حل شوند.