به ‌‌گزارش «ایسنا»، علی اکبر محرابیان در گفت‌‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه تاکنون دو چاه ژرف در کشور به آب رسیده است، اظهار کرد: ای‌‌سی آب حدود ۱۲ هزار است که با تصفیه ساده می‌توان از آن استفاده کرد و نرخ تمام شده آب نسبت به خطوط انتقال در برخی موارد، بسیار کمتر است.

وی با اشاره به دستورات رئیس‌جمهوری در خصوص مسائل آب استان خوزستان و تشریح نتایج آبی سفر یک‌روزه هیات دولت به این استان، با بیان اینکه مدیون رشادت‌‌ها و استقامت مردم استان خوزستان هستیم، اظهار کرد: روز جمعه در دومین روز کاری دولت، برخی از اعضای کابینه سیزدهم به ریاست رئیس‌جمهوری به استان خوزستان سفر کردند. به‌رغم منابع و مخازن عظیم آب در این استان، با توجه به اینکه زنجیره به‌‌طور کامل کار نشده مردم استان خوزستان از بابت تامین آب شرب و کشاورزی، همچنین موضوع فاضلاب گلایه‌‌هایی دارند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در استان خوزستان سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته است، اضافه کرد: ارتفاع آب‌‌های تحت‌الارضی در این استان بالا بوده و امکان جذب فاضلاب در زمین وجود ندارد. در این شرایط ایجاد شبکه فاضلاب امری بسیار ضروری و مهم است.

وزیر نیرو با اشاره به آخرین وضعیت تصفیه‌‌خانه و شبکه‌‌های جمع‌‌آوری فاضلاب در این استان، تصریح کرد: شهر اهواز از سال‌های گذشته یک شبکه فاضلاب بسیار قدیمی دارد که بخشی از نقاط آن ریزشی بوده و اتصالات این شبکه هم کامل نیست که در قرارداد جدید قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) متعهد شده ظرف مدت ۳۶ ماه این شبکه را نوسازی و تکمیل کند.

وی با اشاره به نتایج سفر رئیس‌جمهوری به استان خوزستان افزود: رئیس‌جمهوری دستور داد اولا اعتبارات سریعا به پروژه تزریق شده و زمان اجرا نیز کاهش یابد. پیشنهاد ما برای انجام این کار زمانی ۲۴ ماهه بود و رئیس‌جمهوری دستور دادند بررسی‌‌های کارشناسانه صورت گیرد که در صورت امکان این زمان کمتر از این مقدار شود و با دستوری که رئیس‌جمهوری دادند، مشکلی از نظر تامین مالی نوسازی و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز نداریم.

محرابیان ادامه داد: بخش اول منابع تامین و پیش پرداخت مناسبی به پیمانکار پرداخت شده و پیمانکار نیز کار خود را در چند کارگاه شروع کرده است. قرار بود این تعداد کارگاه‌‌ها هم دو برابر شود که این ازدیاد تعداد کارگاه‌‌ها نیز باید با هماهنگی مدیریت شهری و شهرداری باشد تا خللی در امور شهروندان به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در استان خوزستان هفت طرح آبرسانی دارد که با این طرح‌‌ها موضوع آبرسانی در تمام شهرها و روستاهای این استان تکمیل می‌شود، گفت: طرح‌‌های شمال شرق، جنوب شرق، دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان و غدیر که بزرگ‌ترین طرح آبرسانی بوده و ۲۶ شهر اصلی را آبرسانی می‌کند، جزو این طرح‌‌های در حال تکمیل است.