به گزارش شاتا، مهدی صادقی‌نیارکی در نشست بررسی پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها که با حضور علی آقا‌محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: در سال گذشته تدوین ۴ برنامه عملیاتی برای توسعه زنجیره صنعتی پوشاک و کفش، فلزات گرانبها، غذایی و آشامیدنی و لوازم خانگی که ۴۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی را شامل می‌شوند هدفگذاری شد که خوشبختانه برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با حضور وزیر رونمایی شد و  پیش‌نویس سند توسعه زنجیره فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

وی به برنامه‌های عملیاتی توسعه ذیل این برنامه عملیاتی اشاره کرد و افزود: تسهیل زیرساخت‌های تامین، تولید و تجارت، توسعه صادرات و تقویت تولید، توسعه ساخت داخل و مدیریت واردات، توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت طراحی و تحقیق و توسعه و همچنین اصلاح قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مانع تولید از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌هاست. معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: بر اساس این برنامه راهبردی سالانه باید ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها تولید شود.

صادقی‌نیارکی با اشاره به استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین برنامه راهبردی گفت: برنامه عملیاتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها مانند دیگر برنامه‌ها با استفاده از نظرات بخش خصوصی تدوین شده و پس از اصلاحات نهایی با حضور وزیر صمت رونمایی خواهد شد و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به تبیین مهم‌ترین محور‌های این برنامه پرداخت و بیان کرد: عمده مباحث مطروحه در حوزه ضوابط واردات و صادرات است، موارد بعدی در خصوص تسهیل زیرساخت‌های تولید و تجارت است و موضوعات ترویجی و تشویقی صادرات و تولید نیز در این سند دیده شده است. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به تصمیماتی که در حوزه حمایت از صنعت فلزات گرانبها اتخاذ شد اشاره کرد و از برنامه‌ریزی در جهت حمایت از تولید داخل بدلیجات، زیورآلات، اکسسوری، مجسمه و جعبه جواهر نیز در قالب این برنامه خبر داد.