یکصد و چهل و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی برگزار شد. در این جلسه موضوع ساماندهی بازار گوشت مرغ و تخم‌مرغ، شکر و سیمان بررسی شد. در عین حال، در این جلسه درباره ترخیص هرچه سریع‌تر کالاهای اساسی موجود در گمرک نیز تاکید شد.

در ابتدای این جلسه، گزارش رصد و پایش تغییرات قیمتی بازار کالاهای اساسی و ضروری ارائه شد و سپس پیشنهادهای لازم برای کنترل و جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها ارائه شد. در این جلسه درباره استمرار تولید و عرضه گوشت مرغ در سطح کشور و تامین نیاز استان‌ها و تنظیم بازار آنها با توجه به تفویض اختیارات رسیدگی به این امور از سوی وزارت جهادکشاورزی به کارگروه تخصصی ساماندهی گوشت و مرغ و تخم‌مرغ، مقرر شد این کارگروه در این‌خصوص تصمیم‌گیری کند. در این جلسه در راستای تامین نیاز کسری برخی استان‌ها به گوشت مرغ مقرر شد از محل ذخایر گوشت مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام اقدام شود.  تصمیم‌گیری درباره تامین و توزیع شکر نیز به جلسه بعدی دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با حضور ذی‌نفعان این بخش شامل تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان موکول شد. در این جلسه درباره انتقال وظایف و تکالیف تنظیم بازار کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد‌کشاورزی و تعیین وظایف کارگروه‌های استانی، مقرر شد وزارت جهاد‌کشاورزی اقدام لازم را انجام دهد. همچنین درباره خرید گندم مقرر شد بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مورد نیاز واردات گندم با قید فوریت اقدام کند.

بر اساس دستور دوم کارگروه، گزارشی درباره آخرین وضعیت کشتی‌ها و محموله‌های موجود در اسکله انبار و بنادر کالاهای اساسی و ضروری و اقدامات مربوط به رفع رسوب کالا ارائه شد؛ سپس اعلام شد‌ هماهنگی‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت تامین لاستیک‌های سنگین وارداتی با ارز ترجیحی در راستای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل صورت بگیرد. در ضمن در راستای تامین نیاز ناوگان حمل ونقل، تخصیص بسته‌های تشویقی در دستور کار قرار گیرد. براساس تصمیمات کارگروه، شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام، بانک مرکزی و گمرک ایران در راستای تسریع در ترخیص کالاهای موجود باید براساس رعایت ضوابط و تصمیمات مصوبات پیشین اقدام کنند. در این نشست، همچنین ابتدا گزارشی درباره میزان تولید سیمان، مشکلات مربوط به تامین برق کارخانه‌های سیمان، عرضه آن در بورس‌کالا، افزایش بی‌رویه قیمت و کاهش عرضه آن در سطح استان‌ها ارائه شد. سپس اعضا‌ تصمیم گرفتند مسائل و مشکلات سیمان در کمیته ویژه‌ای با مسوولیت قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی و حضور تمامی دست‌اندرکاران صنعت سیمان، بورس‌کالا و وزارت نیرو بررسی و سپس تصمیمات لازم گرفته شود.