روایت وزیر صمت از حذف امضاهای طلایی

به گزارش «شاتا»، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی شورای معادن و هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: مردم چشم اغماض به کارگزاران خود داشته باشند که تا حد توانشان کار کردند و امیدواریم کارگزاران بعدی خدمات بیشتری ارائه دهند.

وزیر صمت گفت: وزارت صمت با ۳۸ درصد تولید ناخالص داخلی و ۴۰ درصد اشتغال کشور یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است و با وجود شرایط سخت ناشی از جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان و شیوع اپیدمی کرونا توانست توفیقات بسیاری را در حوزه‌های صنعتی و معدنی کشور حاصل کند.

وزیر صمت گفت: در آبان ماه سال گذشته با محوریت و سماجت وزارت صمت، برگشت اختیارات و اقتدار وزارت اتفاق افتاد و صادرکنندگانی که در راهروهای دادگاه التماس می‌کردند یا حتی محکوم شده بودند، پرونده‌هایشان به وزارت صمت برگشت.

رزم‌حسینی اظهار کرد: صادرکنندگان به‌عنوان افراد ممتاز تلقی می‌شوند و براساس فرهنگ دینی ما باید به‌عنوان مجاهد اقتصادی تقدیر شوند.

وی تصریح کرد: امروز کارخانه‌ای نداریم که به علت نبود مواد اولیه تعطیل باشد و طی سه ماه نخست سال‌جاری رشد صادراتی در کشور ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و ۱۴۶ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط سخت معیشتی کشور افزود: گرانی وجود دارد و ما متاسفیم، اما ریشه‌های گرانی شفاف است و مربوط به حجم نقدینگی و نرخ دلار در کشور است و بقیه عامل‌ها، فرعی هستند و در شرایطی گرانی، سفره مردم را کوچک کرده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۲۰ سفر استانی در مدت کوتاه وزارت، افزود: مایه تأسف است که نفت داریم و همچنان مردم پیرامون مناطق نفت‌خیز کشور فقیر هستند حال آنکه در تمام دنیا شرکت‌های برتر متولی رشد و توسعه محیط پیرامونی خود نیز هستند و همواره در صدد توانمندسازی مردم و توسعه کسب‌وکار مناطق فعالیتشان هستند.

وزیر صمت از طرح شهر اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج و موفقیت‌های به دست آمده در دوران مدیریت رئیس سابق بنیاد مستضعفان سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: استاندار باید از معین‌های اقتصادی مناطق مختلف کرمان مطالبه کند؛ زیرا پیشرفت کشور در گرو مطالبه‌گری و عافیت‌گریزی است.

رزم‌حسینی گفت: استان خراسان رضوی در اقتصاد مقاومتی پیشگام شده و بخش خصوصی خراسان در زمینه توسعه مناطق مختلف استان فعال شده است و بنابراین در کرمان هم باید در کنار شرکت‌های فعال معدنی، مسوولیت‌های اجتماعی دیگر بخش‌های خصوصی را نیز احیا و فعال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کشورها را با شرکت‌ها می‌سازند نه با دولت‌ها، اظهار کرد: دولت‌ها نمی‌توانند مردم را بسازند و این در شرایطی‌ است که خدمات زیربنایی کار دولت‌هاست که نظام جمهوری اسلامی نیز خدمات ارزشمند بسیاری را در مناطق مختلف و حتی مناطق دورافتاده کشور در بخش زیرساخت‌ها انجام داده است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: طرح آزادسازی ۶هزار معدن غیرفعال براساس قانون و مقررات مورد مزایده سراسری و عمومی قرار می‌گیرد و در این زمینه نمی‌توانیم پارتی‌بازی کنیم و مردم می‌توانند به صورت شفاف در مزایده معادن شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت را گام‌ به‌ گام به استان‌ها داده‌ایم و تردید نکنید تا جایی که بتوانیم این مهم را ادامه می‌دهیم، افزود: ۴۵۱ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت‌های برتر کشور در قالب طرح سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی منعقد کردیم و امیدواریم تا دقایق آخر خدمت، این رقم را با مشارکت یکصد شرکت برتر کشور به رقم یک میلیون هزار میلیارد تومان برسانیم.