وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این نقدینگی باید از طریق روش‌هایی مانند بورس به سمت تولید و برنامه‌های تولید محور بیاید تا زمینه‌های اشتغال و توسعه را فراهم آورد. رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه به دنبال رفع بوروکراسی اداری برای تسهیل فرآیندهای تولید هستیم، گفت: گام‌های اولیه به خوبی برداشته شده است، هرچند مشکلاتی وجود دارد اما این مسیر را تا آخر با اراده و استوار ادامه می‌دهیم. وی در ادامه تصریح کرد: فرآیندها و مسیر باید برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تولید محور که در راستای توانمندسازی جوامع حرکت و تلاش می‌کنند، هموار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص بیان کرد: مردم باید متمدن و متمکن شوند، این نگاه و خاستگاه انقلاب بوده است و با ثروت‌های خدادادی، فعالان اقتصادی و کارآفرینان می‌توانیم به سمت ارتقا و توسعه اقتصادی همه جانبه گام برداریم تا نسلی همواره همراه با دیانت، تمکن مالی و رفاه مقبول ساخته شود. رزم حسینی با یادآوری تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دشمنان، ادامه داد: در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، اما توانستیم به خوبی از این شرایط عبور کنیم. وی اضافه کرد: اگر فولاد، پتروشیمی و صنایع وابسته نبود، نمی‌توانستیم بار مالی تحریم را با فروش کاهنده نفت تحمل کنیم. رزم حسینی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان نیز شرکت کرد، مسائل مرتبط با صنایع فولاد، نساجی و پتروشیمی را مورد بحث و بررسی قرار داد. وزیر صمت در این جلسه عنوان کرد: استان اصفهان از استان‌های مهم و صنعتی کشور است و شایسته است که در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات مقتضی برای حل مسائل مربوط به این حوزه انجام شود.

رزم حسینی تاکید کرد: در زمینه تامین مواد اولیه واحدهای فولادی نیز مصوبات خوبی در این جلسه به تصویب رسید که قرار است تامین کالا به شیوه اعتباری از محل بورس انجام گیرد. وزیر صمت با اشاره به ابلاغیه‌های جدید صادراتی بیان کرد: این تصمیمات سبب افزایش صادرات در مهر و آبان شده است. رزم‌حسینی تصریح کرد: همچنین واردات مواد اولیه کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نیز به خوبی انجام می‌شود.  وی در بازدید از یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی با بیان اینکه لوازم خانگی از کالاهای ضروری مردم است، افزود: براساس گزارش‌ها، نسبت به قبل از تحریم هشت برابر تولید این مجموعه افزایش پیدا کرده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همچنین عمق ساخت داخل تا ۸۵ درصد افزایش داشت که نشان می‌دهد اگر تحریم فشارهایی بر اقتصاد کلان کشور ایجاد کرده اما در اقتصاد برخی از محصولات موثر بوده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر واحدهای صنعتی به دنبال افزایش کیفیت و تولید هستند، همچنین سهم آنها در بازار افزایش پیدا کرده است. رزم حسینی یادآور شد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت تقویت بنگاه‌هاست، خوشبختانه براساس گزارش‌های واصله جهش تولید مدنظر رهبری در حوزه لوازم خانگی رخ داده است. وی، یکی از سیاست‌های این وزارتخانه را حمایت از صنعت و تولید کشور برشمرد و اظهار کرد: حمایت‌ها در راستای عدم دخالت، حذف مانع‌تراشی و مزاحمت‌ها است همچنین کنترل بازار و اولویت قراردادن ساخت داخل از اهداف ماست. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: محصولی که در داخل ساخته می‌شود مجوز واردات را اخذ نخواهد کرد از این رو برای تقویت داخل و اشتغال اقدام خواهیم کرد. وی تصریح کرد: بازار سرمایه فرصت مناسبی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ در کشور است.