به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌ای اعلام کرد که از این به بعد قیمت‌گذاری شکر تولید داخل توسط انجمن ذی‌ربط و براساس ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت پذیرد. در این مصوبه که در تاریخ دهم آبان ماه صادر شده، آمده است: با توجه به تغییر اولویت ارزی شکر از گروه یک به گروه دو، مقرر شد قیمت‌گذاری شکر تولید داخل توسط انجمن ذی‌ربط و براساس ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت پذیرد. در تبصره یک این ابلاغیه آمده است: بابت هر کیلوگرم شکر صنف و صنعت، مبلغ ۵ هزار ریال از مطالبات کارخانجات از دولت، براساس کنترل و محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تسویه می‌شود. همچنین در تبصره دو آمده که واحدهای تولیدی و عوامل توزیع شکر ملزم هستند اطلاعات مربوط به فروش خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

ستاد تنظیم بازار همچنین در مصوبه‌ای اعلام کرد که لاستیک‌های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، راسا توسط واحدهای تولیدی قیمت‌گذاری شوند. در مصوبه ستاد تنظیم بازار که در دهم آبان‌ماه صادر شده، آمده است: مقرر شد لاستیک‌های سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی با قیمت‌های تعیین شده (مطابق محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) از طریق سامانه جامع تجارت یا حواله سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌ها به فروش برسد. از سوی دیگر، لاستیک‌های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، راسا توسط واحدهای تولیدی قیمت‌گذاری شوند.

همچنین نظر به اینکه برخی از لاستیک‌های دپو شده با ارز ۴۲,۰۰۰ ریال بیش از ۸ ماه در انبار عاملین موجود است و علاوه‌بر تحمیل هزینه‌های تبعی بیشتر برای توزیع‌کنندگان لاستیک سنگین، تاریخ مصرف آن نیز در حال اتمام است، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که در هر استان کمیته‌ای با ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و با عضویت اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان، استانداری و نهاده‌های نظارتی تشکیل شود تا نسبت به تعیین تکلیف لاستیک‌های دپوشده قبل از سال ۹۹ اقدام کند. طبق این مصوبه، کلیه محموله‌های مواد اولیه ترخیص شده از ۲۰فروردین ۹۹ تا یک خرداد ۹۹ به دلیل عدم اعلام قیمت محصولات نهایی تولید شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و فروش به قیمت مصوب قبلی، مشمول اخذ ما‌به‌التفاوت نرخ ارز نیست.