پیش‌بینی می‌شود میزان سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صادره در این مدت به رقم ۲ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۸۱۶ میلیارد ریال برسد که بر این اساس رشد ۵/ ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود صدور بیش از ۱۸ هزار فقره جواز تاسیس صنعتی با اشتغال بیش از ۴۱۰ هزار نفر همراه باشد.

در ۶ ماه نخست سال ۹۹ اشتغال ایجاد شده از محل واحدهای افتتاح شده صنعتی با بیش از ۸ درصد رشد و پیش‌بینی اشتغال جوازهای تاسیس صادره صنعتی با بیش از ۳۶ درصد رشد همراه بوده است.

براساس این گزارش، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۹ را در هفت محور اصلی و ۴۰ پروژه عملیاتی تدوین و ابلاغ کرده است. بخشی از این برنامه ادامه و تکمیل اقدام‌ها و فعالیت‌های سال گذشته وزارتخانه است که با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت. مهم‌ترین جهت‌گیری در سال ۹۹ نهضت ساخت داخل، توسعه صادرات، تمرکز بر صنایع پیشران و هدایت سرمایه‌های مردمی به سوی تولید اعلام شده است.

 توسعه ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک از جمله محورهای برنامه‌های سال ۹۹ است. پروژه‌هایی مثل توسعه تجارت الکترونیک و تکمیل زنجیره تولید از موضوعات بااهمیتی است که در سال ۹۹ دنبال می‌شود.