به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در ابتدای این مراسم غلامحسین رحیمیان، قائم‌مقام و مدیر مجتمع گهرزمین ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای شرکت، این رویداد را به فال نیک گرفت و گفت: در شرایط کنونی کشور و با وجود تحریم‌ها و کمبودهایی که وجود دارد، این توانمندی را داریم که طرح‌های توسعه‌ای را با قدرت پیش برده و رکورددار تولید در بسیاری از زمینه‌ها باشیم که این مهم، جای قدردانی دارد.

وی افزود: این پیشرفت‌ها حاصل نمی‌شود مگر با همت و پشتکار تک‌تک فعالان شرکت که دست در دست هم داده‌اند و به کار خود ایمان دارند.

قائم‌مقام شرکت سنگ‌آ‌هن گهرزمین درخصوص مدت زمان انجام و آغاز به کار این پروژه‌ها گفت: برای خطوط ۴ و ۵ کنسانتره بازه زمانی حدود ۳۶ ماهه در نظر گرفته شده است و برای خط ۲ گندله‌سازی امیدواریم تا ۴۰ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رحیمیان ابراز امیدواری کرد رکورد تازه‌ای ثبت و بهره‌برداری این طرح‌ها زودتر از زمان مقرر انجام شود. طرح‌هایی که انجام و بهره‌برداری آنها از جنبه‌های مختلف به ویژه ایجاد ارزش افزوده در محصولات شرکت و اشتغال‌زایی برای ما بسیار حائز اهمیت هستند.

رحیمیان همچنین اظهار کرد: پیمانکار خطوط ۴ و ۵ کنسانتره و خط ۲ گندله‌سازی از طریق برگزاری مناقصه انتخاب می‌شوند. در واقع انجام این پروژه‌ها به‌صورت EPC خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌های شرکت این است که درصد زیادی از لوازم، تجهیزات و قطعات این پروژه‌ها، بومی‌سازی و در داخل کشور تامین شود.

حسن امین‌زاده، مدیر پروژه گندله‌سازی این شرکت در مورد اجرایی شدن خط دوم پروژه گندله‌سازی گفت: بهره‌برداری از این خط که تا حدود ۴۰ ماه دیگر انجام خواهد شد معادل ۵ میلیون تن گندله به ظرفیت تولید سالانه شرکت سنگ‌آهن گهرزمین اضافه خواهد کرد. وی درخصوص اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با توجه به تجربه و توانی که در مسیر اجرای پروژه گندله یک به دست آورده است، این امیدواری را دارد که درصد بیشتری از پروژه گندله ۲ توسط نیروهای بومی انجام شود.

امین‌زاده درخصوص اشتغالزایی این پروژه گفت: در زمان اجرای پروژه ۸۰۰ تا هزار نفر و با آغاز به کار این پروژه ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.