به گزارش «دنیای اقتصاد»، قاسم نوده فراهانی در نشست هم‌اندیشی انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: تولید و توزیع مکمل یکدیگر هستند. تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان باید در کنار یکدیگر باشند؛ زیرا هنگامی که محصول تولید می‌شود این نیاز به وجود می‌آید که آن محصول در بازار مصرف به توزیع برسد. وی افزود: تحریم‌هایی که صورت گرفت برای تولیدکنندگان ما توانست فرصت شود به این دلیل که پیش از این واردات بی‌رویه اجازه توزیع کالاهای داخلی و نشان‌دادن توان صنعتگران داخلی را نمی‌داد؛ اما در حال حاضر تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی محصولات خود را در بازار عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه ما پیش از این برای خرید محصولاتی مانند سرنگ میلیون‌ها دلار ارز می‌پرداختیم گفت: در حال حاضر با تکیه بر توان داخلی توانستیم خودمان سرنگ تولید کنیم و این محصول را به چند کشور دنیا صادر کنیم. باید گفت که این تولیدکنندگان هستند که می‌توانند اشتغال‌زایی کنند و جوانان کشور را به کار و فعالیت مشغول کنند. نوده فراهانی با اشاره به کالاهای قاچاق گفت: اجازه نمی‌دهیم که در حوزه اصناف کالای قاچاق خریداری شود؛ زیرا کالا باید با فاکتور رسمی خریداری شود و کالایی که فاکتور رسمی ندارد قاچاق محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه تولیدکنندگان تولید کالای باکیفیت است، افزود: تولیدکنندگان باید تمام توان خود را برای این مهم بگذارند تا مردم بتوانند کالای باکیفیت استفاده کنند که در نهایت این کالاهای باکیفیت صادر شوند. به‌عنوان ریاست اتاق اصناف وظیفه‌دارم که از کالاهای تولیدی و تولیدکنندگان آنها حمایت لازم را کنم که به آنها تعرضی نشود. رئیس اتاق اصناف تهران در پایان با اشاره به اینکه این نشست را مثبت ارزیابی می‌کنم، گفت: امیدواریم که این نشست مستمر باشد به‌طوری‌که بتوانیم کار گروهی را برای رفع مشکلات صنف لوازم‌خانگی و سایر اصناف تولیدی ایجاد کنیم.