براساس گزارش آبفای تهران، محمدرضا کرمی‌نژاد افزود: امسال به‌روش‌های مختلفی از جمله بهسازی چاه‌ها، حفر چاه‌های عمیق، افزایش توان تولید تصفیه‌خانه‌های شش‌گانه تهران (حدود ۲۷۰۰ لیتر بر ثانیه) در مجموع حدود ۴ هزار لیتر در ثانیه افزایش تولید داشته‌ایم که به‌فراخور نیاز و تا آنجا که امکان انتقال داریم، این منابع را انتقال داده‌ایم.

وی با اشاره به وارد مدار شدن فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران در مهرماه امسال اعلام کرد: فاز دوم این تصفیه‌خانه با ظرفیت حدود ۵/ ۲ مترمکعب ثانیه بر ظرفیت سامانه شرق، جنوب‌شرق و جنوب‌غربی تهران می‌افزاید و با ساخت، تجهیز و وارد مدار شدن تصفیه‌خانه ششم تهران در سال آتی، ۱۰مترمکعب بر ظرفیت آب تهران افزوده خواهد شد. معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران همچنین گفت: کمبود آب شرق استان تهران را با حفر چاه‌های جدید، بهسازی چاه‌های قدیمی، افزایش برداشت آب از سد لتیان و وارد مدار کردن تصفیه‌خانه‌های اضطراری، به‌صورت موقت برطرف کردیم.

وی ادامه داد: به‌زودی با ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه آب شهر پردیس و تکمیل خط انتقال آب از نیروگاه کلان به این تصفیه‌خانه، مشکل کمبود آب آن محدوده به‌طور کامل برطرف خواهد شد. کرمی‌نژاد در مورد پایداری آب شهرهای جنوب‌غرب استان تهران از جمله پرند، نسیم‌شهر و اسلام‌شهر گفت: برای حل این مشکل علاوه‌بر افزایش تولید ۶۰۰لیتری ناشی از بهسازی چاه‌ها و حفر چاه‌های جدید در آن محدوده و اجاره چاه‌های جدید، حدود ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب از تهران به اسلام‌شهر، پرند و نسیم‌شهر انتقال دادیم.

وی تاکید کرد: شاخص ما برای تشخیص و اعلام بحران در یک محدوده، سامانه ۱۲۲ است و توجه داشته باشیم برای شهری با ۱۰۰هزار اشتراک ۲۰ تا ۳۰ تماس از مشترک در روز نشان‌دهنده بحران و مشکل در آن منطقه نیست.