رحمانی تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت در وزارت صنعت، معدن و تجارت، حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود است تا به واسطه تثبیت تولید، زمینه برای رونق دادن به شرایط تولید نیز فراهم شود. به گفته رحمانی، نام‌گذاری امسال به‌عنوان رونق تولید، فرصت مغتنمی است تا در بخش مولد اقتصادی، کاستی‌ها و نواقص را برطرف کنیم و از استعداد بالای مردم در حوزه‌های مختلف بهره ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های بالای موجود در کشور در بخش‌های مختلف افزود: در حوزه سنگ‌آهن، کشور از معادن بسیاری برخوردار است که ظرفیت کشور را از لحاظ بهره‌گیری از این ماده معدنی دو برابر افزایش می‌دهد. وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور در استان تهران مستقر است گفت: استان تهران از ظرفیت بالایی در اشتغال‌زایی برخوردار است که این مهم به حمایت از تولید‌کنندگان البته با نگاه ویژه بانک‌ها نیاز دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم رفع مشکل تولید‌کنندگان در شهرستان‌ها گفت: از نظر ما، اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌ها هیچ تفاوتی با دفاتر وزارتخانه ندارند و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در ادارات با تفویض اختیار ما صورت می‌گیرد.

وی به اهمیت رونق فعالیت‌های تولیدی در عرصه صنایع دستی گفت: رونق تولید در حوزه صنایع دستی و صادرات محصولات تولیدی کشور یکی از اولویت‌هایی است که شخصا آن را پیگیری می‌کنم. رحمانی با اشاره به فعالیت‌ها برای جلوگیری از قاچاق و واردات پوشاک نیز گفت: حوزه پوشاک از نساجی تا عرضه از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با توجه به کاهش واردات و قاچاق پوشاک لازم است به فکر صادرات البسه تولید شده در کشور به بازارهای هدف باشیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانه‌های شهرستان ورامین اظهار کرد: مشکلات کارخانه قند ورامین با عنوان شکر خام مطرح شده که در حال حاضر به دلیل تولیدات داخلی و واردات، مشکلی از نظر تامین مواد اولیه این کارخانه وجود ندارد و مسائل این کارخانه قدیمی به زودی پیگیری می‌شود. رحمانی به مشکل تولید‌کنندگان فرش نیز اشاره کرد و افزود: بیمه بافندگان در بودجه سال ۹۸ سه برابر شده است و به زودی شاهد حل مشکلات این حوزه خواهیم بود.