وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اعلام اینکه باید سنت فعالیت مردان در زمینه مدیریتی کشور شکسته شود، گفت: نیروی جدید به معنای تزریق خون جدید به بدنه مجموعه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور است و موجب نتایج ثمربخشی خواهد شد که شرط اصلی آن سنت‌شکنی مردان است تا با همکاری جانانه و مردانه اجازه دهند رئیس جدید با قوت و قدرت فعالیت کند تا این مجموعه روند رو به رشد خود را بیش از گذشته سپری کند.

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری نام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور را در رده بالای حوزه علم و دانش برشمرد و تصریح کرد: این سازمان همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و این مهم باعث افتخار بخش صنعت و معدن کشور است. شریعتمداری با بیان اینکه در سال‌های اخیر برنامه عملیاتی گسترده‌ای در حوزه اکتشاف معادن انجام شده است، ادامه داد: همه فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در جایگاه خود بسیار قابل توجه است که بر همین اساس در دوره جدید علاقه‌مند هستیم در حوزه معدن گام‌های بلندتری برداشته شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت سرعت بخشیدن به روند اکتشافات معدنی در کشور را یکی از برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود معرفی کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر استفاده کنیم و در زمینه تنظیم قرارداد‌ها مشابه آنچه در بخش نفت است به جایگاه مناسبی برسیم و تجهیزات پیشرفته را از محل سرمایه‌گذاری خارجی تامین کنیم. شریعتمداری با بیان اینکه عزم و اراده جدی در این زمینه بسیار زیاد است، تصریح کرد: به‌طور یقین در این بخش موفق خواهیم شد و به جایگاه شایسته‌ای در این زمینه دست خواهیم یافت. وی با بیان اینکه حوزه معدن در مجلس از موضوعات بسیار داغ است و مسائل و مشکلات زیادی میان متولیان بخش معدن و زیست‌محیطی وجود دارد، اظهار کرد: بهره‌برداری و گسترش معادن با مشکل مواجه است که تنوع نظرات در این رابطه باعث می‌شود دولت به بررسی نظرات بپردازد و به یک نظر جامع در این زمینه بر اساس قانون دست یابد. شریعتمداری با ابراز امیدواری از دستیابی به اجماع میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، ایمیدرو و معاونت معدنی، معتقد بود که می‌توان به موضوع معادن مانند نفت توجه کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح استعفای محمد کره‌ای در زمان تصدی مهندس نعمت‌زاده در این وزارتخانه افزود: افراد مختلف با شایستگی در حوزه معدن و زمین‌شناسی وجود داشتند ولی با توجه به سابقه علمی و اجرایی خانم لک در این زمینه و شایستگی‌های ایشان در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور جمع‌بندی و نتایج بر این بود که از ایشان برای فعالیت در این عرصه دعوت شود.

شریعتمداری با اعلام اینکه باید سنت فعالیت مردان در زمینه مدیریتی کشور شکسته شود، تصریح کرد: با انتخاب ایشان هدف کلی ما برای فعالیت بانوان فرهیخته کشور در عرصه‌های مختلف محقق خواهد شد.