دنیای اقتصاد: هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در حالی اواخر بهمن ماه امسال برگزار می‌شود که برگزاری ۲۴ کارگاه آموزشی توسط شرکت‌های برتر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش است. از جمله کارگاه‌های آموزشی در این دوره از همایش کارگاه سارائه اکیپوس است که از سوی پیرلوییجی آدانی ارائه می‌شود. وی در سارائه اکیپوس در سمت مدیر اجرایی تولید فعالیت می‌کند.

او یک مهندس مکانیک با تجربه فعالیت در زمینه‌های فروش، طراحی، تامین، بازاریابی و مدیریت پروژه است. وی بیش از ۱۸ سال در صنعت فولاد جهانی فعالیت مستمر داشته که ۱۵ سال از آن مختص تکنولوژی‌های نوین در ریخته‌گری اسلب بوده است. سارائه اکیپوس با بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه طراحی و تامین و طراحی فرآیندهای کارخانه‌های فولادسازی در دنیا به‌عنوان شرکتی کلیدی ارائه دهنده فناوری‌های نوین و خدمات مهندسی در صنعت فولاد شناخته شده است. فراهم‌آوری راهکارهای نوآورانه و نوین برای کلیه فرآیند‌های فولادسازی همانند ساخت کلید در دست کارخانه‌های فولادسازی گواه این تجربیات است. هدف سارائه اکیپوس بررسی دقیق نیاز‌های مشتری، از فاز اولیه مفهومی تا ساخت و احداث کارخانه شامل توسعه جانمایی، طراحی فرآیندها، مهندسی و ساخت تجهیزات مورد نیاز مانند کوره EAF، متالورژی ثانویه، ریخته‌گری مداوم بیلت و اسلب، تجهیزات کمکی و سامانه تخلیه غبارات است. یکی از اهداف اصلی گروه سارائه ترکیب صرفه‌جویی در انرژی و کاهش آلایندگی تاسیسات به‌عنوان دو رکن اصلی توسعه پایدار در صنایع است. این شرکت قرار است در هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار کارگاه آموزش را با عنوان «فناوری ریخته‌گری اسلب سارائه» برگزار کند.

سارائه اکیپوس با تکیه بر تجارب خود در زمینه طراحی و اجرای کارخانه‌های فولاد، حدود ۳ سال پیش به کمک تیم بین‌المللی خود تصمیم به توسعه ماشین ریخته‌گری مداوم اسلب گرفت. نتیجه این توسعه، اولین قرارداد گرین فیلد با شرکت فولاد اروند جهان آرا برای احداث کارخانه فولادسازی تولید اسلب با کیفیت بالا و درجه‌های فولادی خاص در خرمشهر شد. این کارگاه به بررسی ویژگی‌های این ماشین ریخته‌گری خواهد پرداخت. هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار، قرار است در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود. رقابت‌پذیری براساس قیمت تمام شده، الزامات صادرات و بازارهای منطقه برای محصولات داخلی، پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی و مواد اولیه در سال ۹۶ از جمله موضوعات اصلی این همایش است. این همایش تلاش دارد مسیر پیش روی صنعت فولاد را برای بازیگران اصلی این صنعت شامل تصمیم‌گیران، تولیدکنندگان، صاحبنظران و فعالان بازار که همگی از جمله شرکت‌کنندگان همایش هستند، مشخص کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر یا حضور در این همایش می‌توانند با شماره تلفن ۴۲۷۱۰۱۵۱ تماس بگیرند یا به وب‌سایت https:/ / events.den.ir مراجعه یا با آدرس ایمیل ISMC@den.ir مکاتبه کنند.