قبولی خیران مدرسه‏‏‌ساز در همدان

حمید شیرازیانی اظهار کرد: استان همدان دارای ۹۰۵ خیر مدرسه‌‌‌ساز حقیقی و حقوقی است که تعداد ۲۵۳ خَیر حقیقی و حقوقی فقط مدرسه‌‌‌ساز هستند و بقیه آنها با اهدای زمین، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه‌سازی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳هزار و ۳۵۰ نفر از فرهنگیان نیز با اهدای مبلغی از حقوق خود به صورت ماهانه در مدرسه‌‌‌سازی مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال گذشته در مجموع ۴۲۲ طرح در قالب ۲‌هزار و ۶۱۶ کلاس درس و اتاق با زیربنای ۳۰۰‌هزار و ۱۹۷ مترمربع توسط خیران مدرسه‌‌‌ساز استان به صورت خیری و مشارکتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

شیرازیانی افزود: ۴۸ طرح با ۳۶۸ اتاق و کلاس در سال گذشته آماده شد که ۳۸ طرح یعنی بیش از ۶۳ درصد، مشارکتی و خیری بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از توافق اولیه برای جمع‌‌‌آوری ۱۳ مدرسه کانکسی و ساخت مدرسه‌‌‌ جایگزین در آستانه‌‌‌ برگزاری بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیرین مدرسه‌‌‌ساز استان خبر داد.

شیرازیانی اظهار کرد: با پیگیری استاندار همدان و با توجه به صحبت‌‌‌های اولیه با حاج‌اکبر ابراهیمی یکی از خیران بزرگ کشور این توافق انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این توافق، ۱۳ مدرسه کانکسی جمع‌‌‌آوری و ۱۸ کلاس درس جایگزین آنها می‌شود خاطرنشان کرد: برآورد مالی اولیه برای این توافق، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل نوسازی مدارس همدان گفت: تعداد ۴۸ طرح با زیربنای ۳۲‌هزار و ۳۳۴ مترمربع زیربنا و ۳۸۰ کلاس درس با اعتبار ‌هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال با تلاش همکاران در نوسازی مدارس استان در سال ۱۴۰۲ تحویل دانش‌‌‌آموزان شده است.

شیرازیانی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۳۴۱‌هزار و ۳۹۹ دانش‌‌‌آموز در ۱۵‌هزار و ۸۶۲ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که به این ترتیب سرانه فضای آموزشی استان ۴.۹ مترمربع است که فاصله ۳.۵ مترمربعی با سرانه استاندارد دارد.

وی افزود: ۱۷۹ طرح را در حال احداث داشتیم که ۱۰۹‌هزار و ۷۰۶ مترمربع زیربنا را شامل می‌شود که از این تعداد ۲۱ طرح ورزشی و ۱۲ مورد پرورشی و ۱۴۶ طرح آموزشی است.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال نیز تجهیزات آموزشی در سال ۱۴۰۲ خریداری و تحویل دانش‌‌‌آموزان شد و در مجموع مبلغ تجهیزات خریداری شده برای هنرستان‌ها و مدارس قریب به ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه‌‌‌ساز اظهار کرد: خیران استان همدان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال تعهد داشتند که صددرصد آن محقق شد.

شیرازیانی یادآور شد: به طور میانگین ۵۵‌درصد پروژه‌‌‌های تحویلی سال گذشته استان همدان در حوزه مدرسه‌سازی با همت و مشارکت خیران ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان گفت: این استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال مشارکت این بخش را در حوزه مدرسه‌یاری و مدرسه‌‌‌سازی داشته است، همچنین مذاکره با پنج بانک مطرح کشور، دو بیمه برند و ۱۴ عنوان شرکت و کارخانه از برنامه‌‌‌های سال پیش رو است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز روند اجرای طرح شهید عجمیان اظهار کرد: در اجرای این طرح ۹۰۰ مدرسه شناسایی و ۵۵۰ مدرسه در دستور کار رنگ‌‌‌آمیزی و اجرای عملیات بهسازی قرار گرفت.

شیرازیانی با اشاره به اهمیت توجه به بهره‌‌‌وری منابع انسانی و موضوعات رفاهی کارکنان گفت: در سال ۱۴۰۲ این اداره کل به صورت میانگین ۴۰ ساعت کلاس آموزشی برای همکاران در نظر گرفت که در راستای آموزش‌های تخصصی مربوط به حوزه مدرسه‌سازی بود.