اکبر فتحی ارزش این میزان صادرات کالاهای کشاورزی از استان را در حدود ۲۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در زیربخش‌‌‌های زراعی و باغی ۲۶‌درصد افزایش، لبنی، دامی و شیلاتی ۱۵‌درصد افزایش و مواد غذایی ۲۰‌درصد افزایش صادرات رقم خورده است.

وی متوسط ارزآوری هر کیلوگرم محصولات صادراتی بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی را یک دلار اعلام کرد و ادامه داد: هر کیلو میوه خشک ۱.۶۵ دلار و هر کیلو سبزی و صیفی ۰.۴ دلار برای کشور ارزآوری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص سهم این استان از صادرات کالاهای کشاورزی در کشور گفت: ۴.۱۵‌درصد کالاهای کشاورزی کشور از نظر وزنی و ۵.۱۸‌درصد صادرات از نظر ارزشی به آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

فتحی با اشاره به صادرات ۷۰‌هزار تن میوه خشک از استان به ارزش ۱۱۵ میلیون و ۳۵۰‌هزار دلار در ۹ ماه امسال، خاطرنشان کرد: میوه خشک سهم ۴۶ درصدی از صادرات کالاهای کشاورزی استان را دارد.

وی افزود: بعد از میوه خشک، شیرینی و شکلات به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۲۱‌هزار دلار و بیسکویت و محصولات فرآوری شده از گندم و آرد با ۳۵ میلیون و ۵۰۰‌هزار دلار بیشترین سهم را در صادرات کالاهای کشاورزی آذربایجان شرقی در ۹ ماه ابتدای سال‌جاری داشتند.