به گزارش روابط عمومی پتروشیمی نوری، دو فرآیند «ابزارهای بهبود فرآیند دیجیتال» و «مدیریت دانش به‌صورت سیستمی و دیجیتالی» پتروشیمی نوری در نخستین حضور خود در این رقابت‌‌‌های معتبر بین‌المللی، موفق شد با درخششی خیره‌کننده در ارائه دقیق اظهارنامه‌‌‌ها و پاسخ به نظرات داوران، جایزه‌های ۵ و ۶ ستاره این رقابت را از آن خود کند.

گفتنی است این رقابت که نهمین دوره آن برگزار شد به‌صورت سالانه توسط سه موسسه معتبر بین‌المللی در کشور نیوزیلند، با حضور داوران متخصص بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ تولیدی از نقاط مختلف دنیا برگزار می‌‌‌شود.

بر اساس این گزارش و با توجه به تاکید هیات‌مدیره و مدیریت عامل شرکت پتروشیمی نوری مبنی بر حضور در رقابت‌‌‌ها و اهمیت ارزیابی توانمندی‌‌‌های مجموعه در این رویداد مطرح بین‌المللی، فرآیندهای فوق توانستند بین حدود ۱۰۰ فرآیند از کشورهای مختلف جهان (استرالیا، چین، آمریکا، عربستان، نیوزیلند، هند، فیلیپین، شیلی، امارات، ایران، مالزی، مصر و ...) که به مرحله دوم این رقابت راه‌‌‌ یافته بودند، به جمع ۳۰فرآیند فینال راه یابند که از این میان، فرآیند «ابزارهای بهبود فرآیند دیجیتال» توانست با کسب امتیازات بالا از اظهارنامه و پاسخگویی به سوالات داوران در جلسه دفاع، جایزه ۵ ستاره این رقابت را با عنوان Excellent International Best Practice کسب کند.

در ادامه، فرآیند «مدیریت دانش» شرکت پتروشیمی نوری نیز که توانسته بود پیش از این با حضوری مثال‌زدنی، بالاتر از بسیاری شرکت‌های بزرگ جهان و به‌ویژه آرامکو عربستان، به جمع ۱۴ فرآیند برتر این رقابت راه‌یابد، پس از انجام ممیزی داوران بین‌المللی، جایزه ۶ ستاره این رقابت را با عنوان Outstanding International Best Practice از آن خود کرد تا به این ترتیب جایزه‌‌‌ای که یک درجه بالاتر از نشان عالی Excellent است به ایران عزیز تعلق گیرد.

در پایان این فرآیند و در نظرات نهایی داوران آورده شده است‌: فعالیت انجام گرفته در پتروشیمی نوری یکی از جامع‌‌‌ترین سیستم‌های مدیریتی دنیاست که نشان از بلوغ بالای این فرآیندها، برنامه‌‌‌ریزی صحیح، حمایت تیم مدیریتی و جاری‌سازی مناسب آن در سازمان دارد و این مشارکت تمام بخش‌‌‌ها و کارکنان را در فعالیت‌های گسترده سازمان امکان‌‌‌پذیر می‌کند.

این عنوان تایید می‌کند که فرآیندهای فوق در پتروشیمی نوری یک Best Practice بین‌المللی ممتاز در دنیاست و می‌تواند به عنوان معیار سنجش و الگویی دقیق، مورد‌توجه شرکت‌های دیگر قرار گیرد.

شایان ذکر است آماده‌‌‌سازی دو اظهارنامه کتابچه‌‌‌ای به زبان انگلیسی برای هر فرآیند، پاسخ به نظرات داوران و اصلاح اظهارنامه، خلاصه‌سازی اظهارنامه، آماده‌‌‌سازی گزارش و حضور در جلسات متعدد دفاعیه در حضور داوران بین‌المللی، طی ۶ ماه انجام گرفت.