جهانبخش مرادی با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌‌‌اندازی این شهرک صنعتی، زمینه اشتغال بیش از دو هزارنفر در حوزه بافندگی فرش فراهم شود.

به گفته وی هماهنگی‌‌‌های لازم توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل راه و شهرسازی این استان برای تاسیس این شهرک صنعتی صورت گرفته و۳۰ هکتار زمین برای تاسیس شهرک صنعتی فرش در رحمتیه شهرکرد در نظر گرفته شده است.

مرادی افزود: کارگاه‌‌‌های متمرکز فرش‌بافی، سالن‌‌‌های نمایشگاه فرش و صنایع‌‌‌دستی، مراکز آموزش بافندگان، مراکز عرضه مصالح فرش و مراکز طراحی نقشه‌‌‌های فرش در این شهرک صنعتی استقرار خواهند یافت.

وی آمار تقریبی بافندگان فرش دستباف استان چهارمحال‌وبختیاری را یکصد‌هزار نفر اعلام و اظهار کرد: این بافندگان علاوه بر فرش دستباف، در زمینه بافت گلیم فرش، گبه و یلمه نیز فعالیت دارند و تولیدات فرش این استان به‌ویژه نقشه‌‌‌های خشتی و چالشتری زبانزد بازارهای فرش بین‌المللی است.         

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت چهارمحال‌وبختیاری میزان صادرات محصولات تولیدی این استان در سال گذشته را بالغ بر ۹۰ میلیون دلار دانست و اظهار کرد: فرش، موکت، بادام و محصولات پلاستیکی عمده‌‌‌ترین تولیدات صادراتی این استان است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، روسیه، پاکستان و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ارزش این میزان صادرات در سال‌جاری به بالای ۱۱۰ میلیون دلار برسد.