وی با بیان اینکه مسیر توسعه خط ۸، ۴۰ کیلومتر است، گفت: خط ۸ از پایانه دولت‌آباد تقاطع دارد و در تقاطع با زین‌‌‌الدین وارد پایانه چیتگر در منطقه ۲۲ خواهد شد. خط ۱۰ از مسیر وردآورد شروع می‌شود و کل مناطق شمالی تهران را طی می‌کند تا به منطقه حکیمیه می‌رسد و خط ۱۱، ۳۰ کیلومتر با ۱۱ ایستگاه است که به سمت پایانه چیتگر می‌رود.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰‌‌‌ آغاز شده است، تصریح کرد: در حال مونتاژ دستگاه «تی‌بی‌ام» با قرارگاه خاتم هستیم و ابتدای تیرماه عملیات حفاری را شروع می‌‌‌کنیم. خطوط مترو عمقی بین ۲۰ تا ۳۰ متر دارند و تاثیر زیست محیطی ندارند. حفاری تونل خط ۱۰ هم با دو دستگاه TBM از تیرماه شروع می‌شود و هر ماه ۳۰۰متر هر دستگاه تونل، تمام‌‌‌شده تحویل می‌دهد.

هرمزی گفت: در خط ۹ هم برای نخستین‌‌‌بار بناست حدفاصل چیتگر تا زین‌‌‌الدین از تی‌‌‌بی‌‌‌ام‌‌‌هایی به قطر ۱۵ متر استفاده شود که تونل سه‌‌‌طبقه تحویل خواهد داد که یک طبقه قطار، یک طبقه تاسیسات و یک طبقه اتوبوس برقی است و تا پایان امسال ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب تیرماه با معماری جدید و ۱۰ ایستگاه در خط ۶ از شهید ستاری تا کن در نیمه ابتدایی سال افتتاح می‌شوند. تکمیل خطوط ۶و۷ نیز تا پایان امسال انجام می‌شود.