احمد صادقیان با تاکید بر اهمیت بحث دانش‌‌‌بنیان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این باره اظهار کرد: دانش‌‌‌بنیان شدن شرکت و محصولات آن، امتیازات و مزایای بسیاری در راستای گسترش تولید محصولاتی با ارزش‌‌‌افزوده بالا و نیز توسعه محصولات و خدمات شرکت در پی خواهد داشت.

وی افزود: شرکت فولاد اکسین خوزستان در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان ،اشتغال‌‌‌آفرین» نام‌گذاری شده، تمام تلاش خود را انجام داده است تا این شعار را محقق کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: فولاد اکسین از لحاظ فنی، مالی و سیستمی توانسته است پارامترهای مورد نظر و آیین‌‌‌نامه‌‌‌های ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌‌‌بنیان را پشت‌‌‌ سر بگذارد و نهایتا پس از ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فهرست شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان قرار گیرد.

صادقیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به ‌‌‌منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری‌‌‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌‌‌های برتر و با ارزش‌‌‌افزوده بالاتر تشکیل می‌‌‌شوند و فولاد اکسین خوزستان نیز در راستای این مهم گام‌‌‌های اساسی برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویداد گام مهمی در جهت پیشرفت و کسب موفقیت‌‌‌های بیشتر در شرکت فولاد اکسین خوزستان باشد.