وی تشریح کرد: هماهنگی این تغییر ریل در مدیریت ریسک در شرکت بیمه ایران با ورود توانمندی‌‌‌های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و علوم بهینه سازی مبتنی بر داده،  به تحولی مبارک منتهی می‌‌‌شود.

مبرقعی ادامه داد: بیمه ایران برای تحقق اهداف مندرج در سند راهبردی در زمره اولین شرکت‌‌‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی است که با اهتمام هیات مدیره و حمایت همه ارکان شرکت نظام بهره‌‌‌وری مبتنی بر سامانه‌‌‌های داده محور را عملی خواهد ساخت و در این مسیر اصلاح فرآیندها با کمک همکاران و نمایندگان پرتلاش، بهبود خدمات پس از فروش و فرهنگ‌‌‌سازی ملموس برای تامین آرامش حادثه دیدگان در صدر اهداف بیمه ایران قرار دارد.

سرپرست بیمه ایران با اشاره به اقداماتی که در این شرکت در حال انجام است و رویکرد استفاده از فرصت‌‌‌های پیش رو، گفت: در بیمه ایران ما از مدیران و نمایندگان و همکارانمان خواسته‌‌‌ایم تمامی ‌‌‌فرآیندها را با نگاه ارتقای بهره‌‌‌وری بازبینی کنند و تا جایی که امکان دارد فرآیندها را با حفظ اصل سلامت، ثبات و شفافیت، ساده‌‌‌سازی کنند. باور ما این است که  این نگاه نه تنها برای اقناع و احساس رضایت بیمه‌‌‌گذاران و ذی‌‌‌نفعان مفید است بلکه با کوتاه شدن زمان فرآیندها، درک مردم از مزایای بیمه ملموس‌‌‌تر و آرامش بخش‌‌‌تر شده و یقینا به افزایش تقاضای بیمه و افزایش قابل توجه ضریب بیمه در جامعه  منتهی می‌‌‌شود. وی تصریح کرد: صرفه‌‌‌جویی در وقت یکی از اقتصادی‌‌‌ترین و عقلانی‌‌‌ترین مسیرهای جذاب در هر حرفه‌‌‌ای است و  این اعتقاد که در زیست بوم زندگی بشری  پدیده زمان غیرقابل تکرار است و لذا وقت کمی‌‌‌ داریم، بازگو کننده ضرورت ارتقای بهره‌‌‌وری برای رسیدن به مطلوبیت نهایی بیشتر خدمات و از جمله کوتاه شدن زمان فرآیندها است. مبرقعی مجددا بر افزایش بهره‌‌‌وری تاکید و اظهار کرد: افزایش بهره‌‌‌وری عملکرد بیمه می‌‌‌تواند قبل از حادثه امنیت بیشتری به بیمه‌‌‌گذار داده، احتمال وقوع حوادث را کاهش دهد و بعد از حادثه با جبران و التیام‌بخشی موثر، حادثه دیده را به حالت عادی بازگرداند.