ساخت و پرداخت آریزو ۸ به نحوی است که راحتی در اولویت کار طراحان خودرو قرار گرفته است. صندلی‌‌‌های آریزو ۸ دارای قابلیت‌‌‌های مختلف و چند‌منظوره‌‌‌ای است که به صورت ارگونومیک طراحی شده‌‌‌اند. برای القای حس دربرگیرندگی در صندلی‌‌‌ها، به جزئیات مختلفی در طراحی تکیه‌‌‌گاه سر، پشتی و بالشتک‌‌‌ها توجه شده که سواری راحت و رانندگی پایدار را فراهم می‌‌‌سازد.

نشیمنگاه بزرگ و پهن این خودرو، فشار وارده به پاها را در سفرهای طولانی کاهش می‌دهد و به لطف استفاده از چرم پیشرفته با طرح مشبک و دوخت عالی از جنس ابریشم درجه یک، خستگی و فشار وارده به پاها به میزان بسیاری کاهش می‌‌‌یابد.  علاوه بر اینها، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در ۱۰ جهت و وجود سردکن، گرمکن، گودی کمر و حافظه، لذت رانندگی را ارتقا می‌‌‌بخشد و شکوه و برتری را در قیاس با یک رانندگی معمولی به نمایش می‌‌‌گذارد.

آریزو ۸ در دسته خودروهای سایز متوسط یا بزرگ دسته‌‌‌بندی می‌شود. به علت فاصله محوری ۲ متر و ۹۷۰ سانتی متری که در خودروهای کامپکت سراغ نداریم، آریزو ۸ فضای پای بسیار ایده‌‌‌آلی در اختیار سرنشینان جلو و عقب قرار می‌دهد و در سفرهای خانوادگی منجر به آرامش و راحتی تمام سرنشینان خودرو می‌شود.

در چنین فضای بزرگی، امکان استفاده از ظرفیت کول باکس و آرم رست در هر دو ردیف و خوردن و آشامیدن برای سرنشینان فراهم و دسترسی به ملزومات در حین سفری خانوادگی راحت‌‌‌تر خواهد شد.

همچنین فضای بزرگی در صندوق عقب خودرو در اختیار مصرف‌کنندگان است و چمدان، تجهیزات ورزشی یا خریدهای روزانه در این فضا قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده تعادل تحسین‌برانگیز بین کاربردی و زیبا بودن این خودرو برای خانواده‌‌‌ها خواهد بود.

در عصر کنونی، استفاده از فناوری‌‌‌ها برای تسهیل و لذت‌بخش‌‌‌تر شدن رانندگی، اهمیت بسیاری در خودروهای لوکس دارند. آریزو ۸ به عنوان شاهکاری در طراحی خودرو، از ویژگی‌‌‌های تکنولوژیکی مانند فرمان اسپرت و جدید، دسته دنده الکترونیکی، نورپردازی هوشمند و تنظیمات برقی صندلی‌‌‌ها بهره می‌‌‌برد.

فرمان آریزو ۸ دارای دکمه‌‌‌های کنترل مولتی‌مدیا و دکمه‌‌‌های کنترل سیستم کمکی رانندگی است که تعادلی بین حس اسپرت و پرستیژ را به دنبال دارد و در کلاس خود منحصر به فرد محسوب می‌شود. این طراحی با جلوگیری از حواس‌‌‌پرتی حین رانندگی، ایمنی را هم به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

از نکات جالب توجهی که طراحان با الهام از خودروهای مرسدس بنز در طراحی این خودرو بهره برده‌‌‌اند، استفاده از فضاهای کاربردی برای قرار دادن اشیاست؛ به طوری که قلاب روی ستون وسط برای آویزان کردن لباس و کلاه، گیره نگهدارنده برای سرنشین جلو که برای افزایش ایمنی امکان جمع و پنهان شدن دارد، فضای زیر کنسول وسط برای قرار دادن لباس و سایر وسایل، کول باکس برای سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان و فضای پشت صندلی‌‌‌های جلو با طراحی دو محفظه در نظر گرفته شده که حس لوکس و کاربردی بودن را به دنبال دارد.