شیخ حسینی خطاب به مدیران و همکاران استانی از طریق ویدئو کنفرانس گفت: نقش روسا و همکاران شعب در موفقیت بانک بسیار حیاتی و سرنوشت‌‌‌ساز است، تمامی‌‌‌سیاست‌‌‌ها و برنامه‌‌‌ها و هدف‌گذاری‌‌‌ها در عملیات بانکی شعب تجلی و نمود پیدا می‌کند و این همکاران شعب هستند که با اجرای سیاست‌‌‌ها و برنامه‌‌‌ها دستاوردهای مناسبی را حاصل می‌کنند. این مقام بانکی تصریح کرد: با بررسی عملکرد بانک در حوزه منابع و مصارف، این واقعیت پدیدار می‌شود که ۵۰درصد عملکرد بانک از ابتدای فعالیت تاکنون در دو حوزه منابع و مصارف طی دو سال اخیر به تحقق درآمده است، همچنین ۶۴ درصد مجموع عملکرد بانک در حوزه مصارف و منابع طی ادوار در دولت سیزدهم محقق شده است. این آمار عملکردی رو به رشد در سطح شبکه بانکی بسیار ارزشمند و کم‌‌‌نظیر است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: عملکرد بانک در حوزه ابزارهای نوین قابل توجه بوده است، سهم عملکردی بانک در موضوع روش‌های نوین تامین مالی و ابزارهای نوین حتی از سهم بانک در بازار پولی و بانکی کشور به لحاظ منابع و مصارف نیز بالاتر است، این عملکرد مناسب نشان دهنده بهره‌‌‌وری بالای بانک در انجام عملیات مرتبط با ابزارهای نوین است. شیخ حسینی ادامه داد: عملکرد بانک توسعه تعاون در حوزه فناوری به ویژه در مقایسه با دو سال پیش، رو به رشد بوده است، محصولات فناورانه بانک به ویژه بانکواره گویای این واقعیت است و پیشرفت‌‌‌های فناورانه به عنوان ضرورت اجتناب‌‌‌ناپذیر و همچنین مزیت رقابتی بانک برای تحقق چشم‌‌‌انداز، ماموریت، فعالیت‌‌‌ها، راهبردها و تحقق سند استراتژیک بانک محسوب می‌شود. این مقام بانکی بیان کرد: بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات بسیار چابک و موثر عمل می‌کند، بانک در اجرای قراردادهای عاملیت و تکالیف و طرح‌‌‌های مهم ملی و همچنین ارائه خدمات اعتباری و بانکی به تعاونی‌‌‌ها با سرعت و سهولت عمل می‌کند و این موضوع در پرداخت تسهیلات و انجام تعهدات و تامین مالی و ابزارهای نوین مصداق دارد. شیخ حسینی با تحلیل عملکرد بانک در حوزه نظارت، حقوقی و بازرسی گفت: با درایت همکاران و تدابیر معاون مربوطه شاهد هستیم که آمار و ارقام شکایات و تخلفات کاهش یافته است و این عملکرد در حالی است که عملیات بانک با رشد بالایی مواجه بوده است.

وی تاکید کرد: ۳۱۷ شعبه بانک در حال حاضر به مرحله سوددهی رسیده‌‌‌اند و ۵۰درصد استان‌‌‌ها نیز سودده هستند و در برنامه است که همه واحدهای بانک در سراسر کشور سودده باشند. البته واقعیت این بوده که رویکرد بانک در سطح کشور رویکرد توسعه‌‌‌ای و مبتنی بر حمایت بوده است و بانک در مناطق کمتر برخوردار به صورت فیزیکی و حضوری شعبه دارد و حال می‌‌‌دانیم که تمرکز اصلی نقدینگی در اقتصاد کشور در پایتخت و شهرهای بزرگ است و بانک با حضور در مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌‌‌رغم توجیه پایین مالی، موجبات اثربخشی و حمایت موثر از تعاونی‌‌‌ها و کارآفرینان و ایجاد اشتغال را فراهم کرده است. این مقام بانکی گفت: سهم بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی ارتقا یافته است، البته قائل هستیم که ارتقای سهم یک درصدی به ۲ درصد برازنده بانک توسعه تعاون است، گرچه بانک در همین سهم پایین، اثربخشی بالایی داشته و عملیات بانک منشأ خیر و اثر مثبت برای توسعه مناطق کشور بوده است.

شیخ حسینی به حاشیه‌‌‌سازی به عنوان یکی از آفت‌‌‌های بانک اشاره کرد و افزود: شخصا بدون توجه به حاشیه‌‌‌ها به فعالیت تخصصی و مدیریتی ادامه می‌‌‌دهم، می‌‌‌دانیم برخی حاشیه‌‌‌ها و سناریوسازی‌‌‌ها بر حسب جاه و مقام و بخل و حسد است، گرچه گاهی مجبور هستیم خود را سپر برخی حاشیه‌‌‌ها کنیم تا همکاران بانک با آرامش به عملیات بانکی و فعالیت مفید خود ادامه دهند. وی تاکید کرد: با استقرار دولت جدید، بانک توسعه تعاون این آمادگی را دارد تا ظرفیت خود را با توجه به برنامه‌‌‌های اقتصادی به‌‌‌کار گیرد و کمک موثری برای تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی دولت داشته باشد.