بهترین دستگاه‏‌های خانه هوشمند برای سالمندان

این می‌تواند شامل خانواده، مراقبان و در عصر مدرن امروزی، دستگاه‌‌های خانه هوشمند باشد.فقط چند ارتقا در لوازم‌‌خانگی و لوازم‌‌الکترونیکی در اطراف خانه می‌تواند به افراد مسن کمک کند تا کارهای روزمره را به راحتی انجام دهند، ایمن زندگی کنند و بر سلامتی خود به طور منظم نظارت کنند. دستگاه‌‌های هوشمند همچنین می‌توانند به آنها کمک کنند تا راحت‌‌تر با عزیزان خود در ارتباط باشند، به‌‌خصوص اگر به خوبی با فناوری آشنا نباشند.اولین قدم برای کمک به عزیزان سالخورده خود برای ایجاد یک پایه محکم برای فناوری هوشمند، برقراری یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد وای -‌‌فای در خانه آنهاست. سپس، مطمئن شوید که تلفن هوشمند یا تبلت آنها می‌تواند از طریق بلوتوث با دستگاه‌‌های هوشمند جفت شود. در حالی که این دستگاه‌‌ها نمی‌توانند جایگزین مراقبت انسانی شوند، اما ابزار قابل اعتمادی هستند که سالمندان می‌توانند وقتی مراقبانشان در اطراف نیستند روی آنها حساب کنند.

۱. بهترین برای تماس اضطراری اپل‌‌واچ SE:

داشتن یک راه مطمئن برای تماس با خدمات اورژانس برای سالمندان بسیار ارزشمند است. یکی از کم مزاحمت‌‌ترین راه‌‌ها برای انجام این کار، استفاده از اپل واچ SE است. در حالی که این ساعت هوشمند می‌تواند برای برقراری یا دریافت تماس، پخش موسیقی و کنترل دستگاه‌‌های خانه هوشمند استفاده شود، ویژگی‌‌های واکنش اضطراری آن چیزی است که باعث درخشش آن می‌شود. دارای تشخیص سقوط و تشخیص تصادف اتومبیل و همچنین یک دکمه کناری است که می‌توانید برای تماس اضطراری با مخاطب خود استفاده کنید. همچنین این قابلیت را دارد که اطلاعات مهم پزشکی را با پاسخ‌‌دهندگان اورژانس، از گروه‌‌خونی و سابقه دارو گرفته تا آمار فعالیت بدنی، از‌‌جمله داده‌‌های نوار قلب، به اشتراک بگذارد. البته توجه داشته باشید که فرد باید یک آی‌فون داشته باشد تا از تمام ویژگی‌‌های این دستگاه استفاده کند.

۲. بهترین اسپیکر هوشمند آمازون اکو‌‌دات:

بلندگوی هوشمند مانند آمازون اکو‌‌دات از پلتفرم کنترل صوتی الکسا استفاده می‌کند و راهی آسان برای شما عزیزان برای گوش‌‌دادن به اخبار و گزارش‌‌های آب‌‌و‌‌هوا، اجرای بازی‌‌های بی‌‌اهمیت یا موسیقی و دسترسی به پادکست‌‌های جالب است. هنگامی‌‌که اکو‌‌دات با برنامه‌‌ها و حسگرهای شخص ثالث یکپارچه می‌شود، به ابزاری عالی تبدیل می‌شود که به شما کمک می‌کند امنیت عزیزانتان را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر برنامه کمک از راه‌‌دور را راه‌‌اندازی کنید، امکان دسترسی مراقبین به لیست‌‌های خرید و مخاطبین را فراهم می‌کند.

۳. بهترین ردیاب هوشمند هشدار دود و منوکسید‌‌کربن گوگل‌‌نست‌‌پروتکت:

در حالی که خانه همه باید مجهز به زنگ هشدار دود باشد، اغلب این نگرانی وجود دارد که یک فرد مسن چقدر راحت می‌تواند زنگ هشدار را بشنود و با چه سرعتی ممکن است به آن واکنش نشان دهد. گوگل‌‌نست‌‌پروتکت از سنسورهای دود درجه صنعتی استفاده می‌کند و نه تنها با یک آژیر صوتی به فرد هشدار می‌دهد، بلکه می‌تواند خانواده و همسایگان را از طریق اعلان‌‌های تلفن هوشمند نیز آگاه کند. این در هر دو نسخه سیمی و باتری موجود است و پس از فعال‌‌شدن، از یک هشدار صوتی بلند استفاده می‌کند تا به شما اطلاع دهد که خطر در کدام اتاق است. می‌توانید آژیر را از طریق برنامه تلفن هوشمند متوقف کنید، اما برای این ‌‌کار باید به هشدار دود نزدیک باشید.

۴. بهترین صفحه نمایش هوشمند آمازون‌‌اکو‌‌شو۸:

یک نمایشگر هوشمند روشی بسیار شخصی‌‌تر برای حفظ ارتباط نسبت به یک تماس تلفنی ساده ارائه می‌دهد. با اتصال از طریق شبکه وای-‌‌‌‌‌فای خانه، صفحه نمایشی با کاربری آسان ارائه می‌دهد که به سالمندان امکان می‌دهد با عزیزان خود تماس تصویری داشته باشند، تقویم آنها را برای قرار ملاقات‌‌ها مشاهده کنند و دستگاه‌‌‌‌های هوشمند خانه خود را از جمله سایر عملکردهای مفید نظارت کنند. آمازون‌‌اکو‌‌شو۸ تصاویر واضح و کیفیت صدای عالی را ارائه می‌دهد. از طریق الکسا، همچنین به افراد کمک می‌کند تا یادآوری‌‌هایی را در مورد قرار ملاقات‌‌ها و دز داروها برنامه‌‌ریزی کنند، همچنین دستور العمل‌‌ها، ویدئوهای آشپزی و نمایش‌‌ها را با شرح بسته در هر زمان که در دسترس باشد نمایش می‌دهد.

۵. بهترین سنسور، سنسورهای در و پنجره آکارا:

اگر فرد مورد علاقه شما دچار زوال‌‌عقل است یا در خطر سرگردانی از خانه خود قرار دارد، حسگرهای تماسی می‌توانند احساس تسکین زیادی را ارائه دهند. این دستگاه‌‌های کوچک می‌توانند به هر در یا پنجره‌‌ای متصل شوند و در صورت بسته‌‌نشدن ایمن، باز‌‌شدن یا باز‌‌ماندن طولانی‌مدت به شما هشدار دهند. کیت سنسور آکارا می‌تواند تا ۱۲۸ سنسور یا دستگاه را پشتیبانی کند. از آنجا که از فناوری بی‌‌سیم استفاده می‌کند، حتی در قسمت‌‌هایی از خانه که وای‌‌-فای آنقدر قوی نیست، به خوبی کار می‌کند.

۶. بهترین قفل هوشمند، قفل Ultraloq U-Bolt Pro:

فراموش‌‌کردن قفل‌‌کردن درب ورودی یک اشتباه رایج است. برای آرامش خاطر، روی یک قفل هوشمند همه‌‌کاره مانند Ultraloq U-Bolt Pro سرمایه‌گذاری کنید. این قفل یک مکانیزم سریع و بی‌‌صدا دارای وای-‌‌فای داخلی است و می‌توان آن را به شش روش مختلف باز کرد، از طریق یک برنامه، یک کد عددی، یک کلید فیزیکی، یک کلید الکترونیکی یا اثر انگشت. گزینه بیومتریک برای افراد مسن مفید است، زیرا ممکن است به خاطر سپردن کدها دشوار باشد. علاوه بر این، قفل هوشمند به‌‌طور خودکار در را پشت سر فرد قفل می‌کند و زمانی که متوجه نزدیک‌‌شدن صاحب‌‌خانه و گوشی هوشمندش در جیب می‌شود، قفل آن را باز می‌کند. دکمه‌‌های اعداد برجسته‌‌تر نیز نسبت به صفحه‌‌نمایش‌‌های لمسی یا صفحه‌‌کلید، برای افراد مسن قابل لمس‌‌تر و آسان‌‌تر هستند.

۷. بهترین دوربین داخلی، eufy Security ۲K:

قرار‌‌دادن دوربین داخلی در خانه یکی از عزیزان می‌تواند آرامش خاطر را به شما بدهد و به شما امکان نظارت بر بازدید از خانه، حرکت و موقعیت‌‌های اضطراری را بدهد، اما این تصمیمی است که همیشه باید با فرد درگیر گرفته شود. برخی ممکن است آن را ترسناک بدانند، به‌خصوص زمانی که بلندگوها و میکروفون‌ها در آن نقش داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را نقض حریم خصوصی بدانند. اگر هم شما و هم عزیزتان مایل به انجام آن هستید، ارزش انتخاب دوربین کامپکت و مقرون‌‌به‌‌صرفه eufy را دارد. نصب آن آسان است و می‌تواند هر دو فیلم ۲۴-۷ یا رویدادهای فعال‌‌شده با حرکت را با وضوح ۲K ضبط کند. می‌توانید از فضای ذخیره‌‌سازی ابری یا کارت میکرو اس‌‌دی برای ذخیره ویدئوها استفاده کنید و از طریق صدای دو‌‌طرفه داخلی دوربین، به‌‌طور همزمان صحبت کنید. این دوربین همچنین دارای دید‌‌در‌‌شب پیشرفته است و می‌تواند حیوانات خانگی و انسان را تشخیص دهد.