گزارش لاجیکا نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته، به عقیده شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی این موسسه، تکنولوژی بیشترین تاثیر را بر کار در پنج سال آینده خواهد داشت. اما اکنون با افزایش اهمیت سرمایه‌گذاری (به واسطه تورم موجود در کل جهان که کرونا و جنگ در اوکراین از اصلی‌‌‌ترین دلایل آن بود)، خانوارها به‌دنبال آن هستند که بتوانند راهنمایی‌‌‌ها و پیشنهادهای سرمایه‌گذاری را از طریق دستگاه‌‌‌های آنلاین دریافت کنند. داده‌‌‌های لاجیکا نشان می‌دهد که در بهار سال ۲۰۲۳، معادل ۴۴‌درصد از شرکت‌کنندگان به نقش تکنولوژی در کار خود در پنج سال آینده اشاره کرده بودند، اما این رقم در بهار ۲۰۲۴ به ۳۲‌درصد رسیده است. در مقابل، سهم نقش تکنولوژی در سرمایه‌گذاری‌‌‌ها برای ۵ سال آینده در بهار سال ۲۰۲۳ حدود ۲۱‌درصد بود و این سهم در بهار ۲۰۲۴، به ۲۹‌درصد رسیده است. این داده‌‌‌ها بیانگر افزایش روزافزون نقش تکنولوژی در زندگی مالی افراد است. علاوه بر سرمایه‌گذاری، سهم پس‌انداز هم در این نظر‌سنجی افزایش داشته و از ۱۳‌ به ۱۷‌درصد رسیده است.

از طرفی این گزارش نشان می‌دهد که اهمیت کمک در سرمایه‌گذاری هم افزایش داشته است. شاید مهم‌ترین قسمت از این بخش گزارش را بتوان به سهم چشمگیر هِزاره‌ها (متولدین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ میلادی) در این مساله دانست. به‌طور کلی ۶۳‌درصد از شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی این موسسه به اهمیت سرمایه‌گذاری اشاره کرده‌‌‌اند. اما این سهم در هزاره‌‌‌ها بیش از دیگر نسل‌‌‌ها بوده است. به‌طوری که ۷۳‌درصد از هزاره‌‌‌های حاضر در نظر‌سنجی اعلام کرده‌‌‌اند که در این زمینه به کمک نیاز دارند. هزاره‌ها از چالش‌‌‌های نسلی و اقتصادی که با آن روبه‌رو هستند آگاه هستند و آنها را بیشتر از سایر نسل‌‌‌ها به دنبال مشاوره می‌‌‌کشاند.

در بخش دیگر از این نظر‌سنجی، به نقش تلفن‌‌‌های همراه در پرداخت‌‌‌های افراد اشاره شده است. تقریبا ۵۹‌درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌‌‌اند که از دیوایس‌‌‌های همراه خود جهت انجام پرداخت‌‌‌ها در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند. اما این سهم در شرکت‌کنندگان میانسال حدودا ۷۹‌درصد بوده است. حال سوال اینجاست که میانسالان چه دیدگاهی نسبت به پول خود دارند؟

۵۹‌درصد از میانسالان شرکت‌کننده در این نظر‌سنجی به این موضوع اشاره داشتند که نیاز دارند تا از اشخاص حرفه‌‌‌ای برای سرمایه‌گذاری کمک بگیرند. ۵۵‌درصد از میانسالان اعلام کرده‌‌‌اند که قصد دارند تا در سرمایه‌گذاری خود ریسک‌‌‌پذیر‌تر عمل کنند و ۴۸‌درصد هم اعلام کردند که برای افتتاح حساب‌‌‌های سرمایه‌گذاری نیاز به مشورت و صحبت با دیگران دارند. این سه دیدگاه، پرطرفدار‌ترین دیدگاه‌‌‌های شرکت‌کنندگان میانسال در نظرسنجی این مجموعه بوده است.

در نهایت این گزارش راهکارهایی برای ارتباط‌گیری بیشتر با هزاره‌‌‌ها ارائه کرده است. اولین راهکار این گزارش ارائه دیدگاه مثبت اما عمل‌‌گرایانه به این افراد است. در حالی که هزاره‌ها دیدگاه مثبتی در مورد بازنشستگی دارند، آنها در مورد چالش‌های مالی بالقوه واقع‌بینانه نگاه می‌کنند. هزاره‌‌‌ها بیش از نسل‌های دیگر اهداف مالی خود را مستند کرده و برای اطمینان از ثبات مالی پس از بازنشستگی از شغل اصلی خود، برنامه‌ریزی می‌کنند. دومین راهکار، مشاوره تخصصی برای سرمایه‌گذاری است. هزاره‌‌‌ها از چالش‌‌‌های اقتصادی و نسلی که با آن روبه‌رو خواهند بود آگاه هستند. این موضوع آنان را به مشاوره مالی از منابع مختلف، از جمله مشاوران مالی، رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های مالی کارفرما سوق می‌دهد. سومین راهکار هم ارائه راه‌حل‌های نوآورانه است. تمایل هزاره‌‌‌ها به ریسک‌‌‌پذیری مالی و دریافت مشاوره می‌تواند منجر به رفتارهای مالی نوآورانه و رویکردی پویاتر برای ثروت‌‌‌سازی در میان این نسل شود که به طور بالقوه روندهای جدیدی را در مدیریت مالی ایجاد می‌کند.