افتتاح واحد جدید در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند

در سفر یک روزه معاون رئیس‌‌‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور به شهرستان شازند و بازدید از شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند ضمن بازدید از طرح زیست محیطی واحد R.O  ، ایستگاه سیار پایش کیفیت هوا را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند ضمن تشکر از تلاش‌‌‌های همکاران مهندسی طرح‌‌‌ها در اجرای این طرح گفت: اهمیت مسائل زیست محیطی، محدودیت منابع آب شیرین، خشکسالی‌‌‌های گسترده، افزایش برداشت از منابع آب، همچنین ضرورت استفاده صحیح از منابع آب موجود و تصفیه کامل پساب‌های صنعتی، موجب شده است تا ساخت واحد جدید به منظور تصفیه کامل پساب برای استفاده دوباره از آب مصرفی در دستور کار قرار گیرد.

مهندس مجید رجبی افزود: با اجرای این طرح زیست‌‌‌محیطی، پساب‌‌‌های صنعتی غیر قابل استفاده در هر ساعت ۳۴۰ مترمکعب تصفیه و آب خروجی، به چرخه مصرفی آب پالایشگاه باز می‌‌‌گردد.

 وی با بیان اینکه در گذشته پساب شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند تبخیر و هدر می‌رفت، افزود: امروز با اجرای این پروژه سالانه حدود ۳میلیون متر مکعب معادل ۳میلیارد لیتر در سال آب به چرخه مصرف باز می‌گردد.

رجبی تصریح کرد: ساخت واحد اسمز معکوس (R.O) در سال زمستان ۱۳۹۹ شروع شده است و در این پروژه ۲۰۰ نفر در غالب پروژه‌ای مشغول به فعالیت هستند و بعد از افتتاح ظرفیت ۵۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت امام‌خمینی ره شازند گفت: طرح ساخت واحد جدید تصفیه پساب با املاح بالا به روش اسمز معکوس (R.O) ، همسو با سیاست‌های صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب است و شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند با لحاظ کردن الگوی مصرف و توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی و پیشگیری و مقابله با بحران آب ، تلاش می‌کند از منابع به بهترین نحو ممکن استفاده کند.