آمارهای موجود نشان می‌دهد حجم صادرات این محصول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰‌درصد افزایش یافته است، موفقیتی که به سادگی نباید از کنار آن گذشت. گاز مایع یا ال‌‌پی‌‌جی محصول فرعی پالایش گاز طبیعی و پالایش نفت خام در پالایشگاه‌‌هاست و بیشتر برای کاربردهای گرمایشی و به عنوان سوخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود. همچنین از این گاز در ساخت افشانه‌‌ها و به عنوان گاز خنک‌‌کننده در وسایل سرمازا همچون یخچال و فریزر نیز استفاده می‌شود.  اما در ایران بیشتر در سیلندرهای قابل حمل ۵۰ کیلویی، ۱۱ کیلویی (سیلندر خانگی)، ۵ کیلویی (پیک‌‌نیکی بزرگ) و ۲ کیلویی (پیک‌‌نیکی متوسط) و ۱ کیلویی (پیک‌‌نیکی کوچک) به فروش می‌‌رسد.

قبل از اینکه شهرها و روستاهای کشور لوله‌‌کشی گاز طبیعی شوند، عمده مصرف خانه‌‌ها برای اجاق‌‌ها و در زمان بی‌برقی برای روشنایی، گاز مایع سیلندری بود که بعد از لوله‌‌کشی شبکه گاز طبیعی برای هر خانه، دیگر کمتر در خانه‌‌ها استفاده می‌شود.

توسعه شبکه گازرسانی کشور در دولت سیزدهم باعث شده که طی این مدت به ۵۰ شهر و ۶۳۵۰ روستای فاقد لوله کشی گاز، گازرسانی شود و به این ترتیب می‌توان با افتخار گفت که هم اینک ۹۹‌درصد خانوارهای شهری و ۸۹‌درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

بدون شک این موفقیت باعث شده که زمینه لازم برای صادرات گاز مایع فراهم شود، اما اگر دیپلماسی نفتی و توان بازاریابی دولت نبود، شاید استفاده موثری از این ظرفیت صورت نمی‌‌گرفت.

آمارها نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات گازمایع از کشور ۳.۲ میلیون تن در سال بود. در سال ۱۴۰۰ که انتقال دولت صورت گرفت و در واقع نیمی از این سال مربوط به دولت قبل و نیمی مربوط به دولت سیزدهم بود، میزان صادرات گاز مایع با ۶۰۰‌هزار تن افزایش به ۴.۱ میلیون تن رسید.

اما در عین حال میزان افزایش صادرات در سال بعد دو برابر شد و به این ترتیب میزان صادرات گاز مایع در سال ۱۴۰۱ به ۵.۳ میلیون تن در سال رسید.

این موفقیت در سال ۱۴۰۲ هم با اندکی افزایش تکرار شد و به این ترتیب صادرات گاز مایع در این سال به ۶.۵ میلیون تن رسید. به این ترتیب با توان و فعالیت موثر و ارزشمند دولت و وزارت نفت، افزایش بیش از دو برابری حجم صادرات این محصول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ به وقوع پیوست.

به این ترتیب، با افزایش توان صادراتی کشور، می‌توان در یک چشم‌‌انداز بلندمدت و با اجرای سیاست‌‌های دقیق، ایران را به عنوان یکی از مهم‌ترین صادر‌کنندگان گاز مایع در منطقه خاورمیانه، و همچنین به عنوان یکی از رقبای اصلی آمریکا، به عنوان بزرگ‌ترین صادر‌کننده گاز مایع دنیا شناخت.