طراحی محصولات جدید متناسب با نیازهای هر استان

«سید‌سعید شمسی‌‌‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران در این جلسه اظهار کرد: عملکرد سال گذشته مطلوب بوده و باعث بالا رفتن انتظارات از بانک شده است. وی در رابطه با رشد منابع تاکید کرد: ضرورت دارد که رشد منابع بانک به‌‌‌صورت پیوسته و مستمر تحقق یابد. شمسی‌‌‌نژاد با اشاره به اهمیت حوزه اصناف و کسب‌و‌کارهای خرد گفت: باید در همه استان‌‌‌ها یک کارگروه مرتبط با این حوزه شکل گیرد و موضوعات مربوطه را به‌‌‌طور مداوم پیگیری کنند. وی تصریح کرد: لازم است برخی طرح‌‌‌ها متناسب با نیاز استان‌‌‌ها بومی‌‌‌سازی شده و اجرا شود و در این حوزه نیز حتما از ظرفیت‌‌‌های کارگروه طراحی محصول استفاده شود. در حال حاضر در برخی از استان‌‌‌ها طرح‌‌‌های بسیار خوبی وجود دارد که لازم است توسعه یابد. مدیرعامل بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اهمیت حوزه بازطراحی هویت بصری بانک گفت: لازم است که سریع‌‌‌تر این پروژه به پایان برسد و همه شعب بانک با ظاهری یکپارچه به ارائه خدمت بپردازند. ساختار روابط عمومی و بازاریابی در استان‌‌‌ها تفکیک شده و باید نتیجه آن مشاهده شود.

کاهش تعداد تسهیلات با مطالبات غیرجاری، دستاورد مهمی است

«محمدرضا محمودپناه» عضو هیات‌مدیره بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران دیگر سخنران این جلسه بود که گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد تسهیلاتی که مطالبات آنها غیرجاری شده، کاهش یافته و این دستاورد مهمی است. این در حالی است که تعداد تسهیلات بانک در سال گذشته به عدد فوق‌‌‌العاده ۳ میلیون و ۸۵۰هزار فقره رسیده است. وی با تاکید بر اهمیت حوزه منابع انسانی و ضرورت بها دادن بیش از پیش به نیروهای شایسته، اظهار کرد: افرادی که به سازمان «دلبستگی» دارند می‌توانند برای بانک ارزش‌‌‌آفرین باشند.

توجه ویژه بانک به کسب و کارهای خرد

«مصطفی ازگلی» عضو هیات‌مدیره بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران نیز خاطرنشان کرد: سند استراتژی بانک کار بسیار مهمی است که معاونت برنامه‌‌‌ریزی و تحول انجام داده‌‌‌ و به‌‌‌زودی این سند نهایی شده و به تصویب می‌‌‌رسد. وی خاطرنشان کرد: لازم است کارهای نوینی صورت گیرد تا بتوان رشدهای درخشان گذشته را مجددا تکرار کرد و در این رابطه، موضوع کسب‌و‌کارهای خرد اهمیت بالایی دارد. ازگلی افزود: حوزه کسب‌و‌کارهای خرد بسیار وسیع است و گردش مالی بالایی در این بخش وجود دارد. بخشی از کسب‌و‌کارهای خرد عمومی است و برخی کسب‌و‌کارها در هر استان متفاوت است. باید برای هر کدام از این کسب‌و‌کارها محصولات متفاوتی طراحی شود. وی افزود: افق جدیدی نسبت به گذشته پیش روی بانک باز خواهد شد.