شرکت‌های معدنی باید شفافیت و پاسخگویی خود را بهبود بخشند تا اعتماد و حمایت ذی‌نفعان خود مانند سرمایه‌گذاران، تنظیم‌‌‌کننده‌‌‌ها، جوامع و مشتریان را به دست آورند. در این گزارش، برخی از استراتژی‌‌‌هایی را که شرکت‌های معدنی می‌توانند برای افزایش عملکرد و شهرت ESG خود استفاده کنند، بررسی می‌‌‌کنیم.

۱- اهداف و استانداردهای ESG را تعریف کنید

اولین گام برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، تعریف اهداف و استانداردهای ESG واضح و قابل اندازه‌‌‌گیری است که با انتظارات و الزامات ذی‌نفعان همسو باشد. شرکت‌های معدنی باید چارچوب‌‌‌ها و دستورالعمل‌‌‌های شناخته‌‌‌شده بین‌المللی، مانند ابتکار گزارش‌‌‌دهی جهانی (GRI)، شورای بین‌المللی معدن و فلزات (ICMM)، یا ابتکار شفافیت صنایع استخراجی (EITI) را برای ایجاد سیاست‌‌‌ها و شیوه‌‌‌های ESG خود اتخاذ کنند. این چارچوب‌‌‌ها زبان و معیارهای مشترکی را برای گزارش و افشای اطلاعات و عملکرد ESG ارائه می‌‌‌دهند.

۲ -نظارت و اندازه‌‌‌گیری عملکرد ESG

گام دوم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، نظارت و اندازه‌‌‌گیری عملکرد ESG عملیات و پروژه‌‌‌های معدنی است. شرکت‌های معدنی باید از شاخص‌‌‌ها و معیارهای قابل اطمینان و قابل تایید، مانند انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای، مصرف آب، مدیریت زباله، بهداشت و ایمنی، حقوق بشر، مشارکت جامعه و مبارزه با فساد برای ردیابی و ارزیابی اثرات و نتایج ESG خود استفاده کنند. شرکت‌های ماینینگ همچنین باید از فناوری‌‌‌های دیجیتال مانند حسگرها، پهپادها یا بلاک‌چین برای جمع‌‌‌آوری و تجزیه‌‌‌و‌‌‌تحلیل داده‌‌‌های بلادرنگ و بهبود کارآیی و اثربخشی ESG خود استفاده کنند.

۳-نتایج ESG را گزارش و با آنها ارتباط برقرار کنید

گام سوم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، گزارش و ابلاغ نتایج ESG و دستاوردهای فعالیت‌‌‌ها و ابتکارات معدنی است. شرکت‌های معدنی باید گزارش‌‌‌های منظم و جامع ESG را منتشر کنند که از استانداردها و اصول چارچوب‌‌‌ها و دستورالعمل‌‌‌هایی که اتخاذ کرده‌‌‌اند پیروی کند. این گزارش‌‌‌ها باید هم جنبه‌‌‌های مثبت و منفی عملکرد ESG و هم چالش‌‌‌ها و فرصت‌‌‌های بهبود را آشکار کنند. شرکت‌های ماینینگ همچنین باید از طریق کانال‌‌‌های مختلف، مانند وب‌سایت‌‌‌ها، رسانه‌‌‌های اجتماعی، خبرنامه‌‌‌ها یا وبینارها با ذی‌نفعان خود تعامل داشته باشند تا داستان‌‌‌ها و بازخوردهای ESG خود را به اشتراک

 بگذارند.

۴-اطلاعات ESG را بررسی و تایید کنید

گام چهارم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، ممیزی و تایید اطلاعات و داده‌‌‌های ESG است که شرکت‌های معدنی گزارش و ارسال می‌‌‌کنند. شرکت‌های معدنی باید از طرف‌‌‌های خارجی مانند حسابرسان، مشاوران یا آژانس‌‌‌های رتبه‌‌‌بندی، برای تایید و تایید ادعاهای ESG و افشای آنها، به دنبال تضمین مستقل و معتبر باشند. این طرف‌‌‌ها باید از روش‌‌‌ها و معیارهای دقیق و منسجمی برای ارزیابی و ارزیابی عملکرد ESG و انطباق شرکت‌های معدنی استفاده کنند. فرآیند ممیزی و راستی‌‌‌آزمایی باید شکاف‌‌‌ها و خطراتی را که نیاز به رسیدگی و کاهش دارند، شناسایی کند.

۵-تمرینات ESG را بیاموزید و بهبود بخشید

گام پنجم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، یادگیری و بهبود شیوه‌‌‌ها و فرآیندهای ESG در شرکت‌های معدنی است. شرکت‌های معدنی باید از بازخوردها و بینش‌‌‌های حاصل از فرآیند ممیزی و راستی‌‌‌آزمایی، و همچنین فرآیند تعامل با ذی‌نفعان، برای شناسایی و اجرای بهترین شیوه‌‌‌ها و راه‌‌‌حل‌‌‌ها برای افزایش عملکرد و شهرت ESG خود استفاده کنند. شرکت‌های معدنی همچنین باید عملکرد ESG خود را در مقابل همتایان و رقبای خود و همچنین صنعت و استانداردهای جهانی برای سنجش پیشرفت و دستاوردهای خود محک بزنند.

۶-همکاری و نوآوری برای تعالی ESG

ششمین و آخرین مرحله برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، همکاری و نوآوری برای تعالی ESG است. شرکت‌های معدنی نباید به صورت مجزا کار کنند، بلکه باید با سایر بازیگران زنجیره ارزش معدن، مانند تامین‌‌‌کنندگان، پیمانکاران، مشتریان یا سازمان‌های غیردولتی شریک و همکاری کنند تا برای همه ذی‌نفعان ارزش ایجاد و ارائه کنند. شرکت‌های معدنی همچنین باید فرهنگ نوآوری و خلاقیت را پرورش دهند و در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند تا راه‌‌‌های جدید و بهتری برای رسیدگی به چالش‌‌‌ها و فرصت‌های ESG در صنعت معدن بیابند.