ایمیدرو در راستای توسعه زیرساخت معادن و طبق تفاهم‌نامه دو جانبه با راهداری بوشهر؛ برای بهسازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌های خسارت دیده از حمل مصالح معدنی استان بوشهر؛ ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر مبنی بر «اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز در راه‌های خسارت دیده از حمل مصالح معدنی توسط ایمیدرو در سال ۱۴۰۲» تفاهم نامه دوجانبه بین ایمیدرو و راهداری استان بوشهر امضا شده است.

موضوع این تفاهم‌نامه؛ لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های مرتبط با معادن در جاده محدوده کارخانه آرد دشتی- سه راهی دمروبادان به طول ۱۵ کیلومتر اعلام شده است.

جایگاه تامین مالی در توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش دنیای اقتصاد؛ همان‌گونه که عنوان شد؛ تامین زیرساخت‌ها یکی از ارکان توسعه معدنکاری در کشور است که بدون در اختیار داشتن آنها نمی‌توان به توسعه معدنی قدرتمندی در کشور دست یافت. در این خصوص باید به این واقعیت توجه کرد که توسعه زیرساخت‌ها بیش از همه به تأمین منابع مالی نیاز دارد و در این مورد باید به جایگاه شرکت‌هایی همچون ایمیدرو توجه جدی داشت. اینکه تأمین مالی زیرساخت‌ها مخصوصا در نواحی مرزی یا نزدیک به سواحل مورد توجه قرار گیرد را باید به عنوان یک رکن در نظر گرفت آن‌هم در وضعیتی که این رویه مورد توجه قرار گرفته ولی به دقت نظر و تأمین مالی بیشتری نیاز دارد.