مدیر عامل فراری: تا ۲۰۳۰ کربن‌‌‌خنثی می‌‌‌شویم

بندتو ویگنا، مدیر عامل شرکت فراری، نظارت بر عصر جدیدی در تاریخ این شرکت خودروسازی را آغاز کرده است: تحول به سوی خودروهای برقی. این فیزیکدان ایتالیایی که کمی بیش از دو سال است مدیریت این شرکت را بر عهده گرفته، در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ، بزرگ‌‌‌ترین چالش حال حاضر شرکتش را «سبزتر» شدن عنوان کرده است؛ به‌‌‌ویژه برای شرکت لوکسی مثل فراری که محصولات نمادین و احساسی تولید می‌‌‌کند، نه محصولی که صرفا کاربردی باشد. «بنابراین، سبز شدن برای به دست آوردن مجوز اجتماعی ما بسیار مهم است و به‌‌‌شدت متعهدیم که تا سال ۲۰۳۰ کربن‌‌‌خنثی شویم.»

همچنین ویگنا در پاسخ به این سوال که بزرگ‌‌‌ترین رقبای شما چه کسانی هستند، گفته: «رقبا همه جا هستند. باید همیشه به شرکت‌‌‌های فرز و چابک توجه کنیم، چون می‌‌‌توانند بازار را شگفت‌‌‌زده کنند. این کار در صنعت خودرو به آسانی بخش تکنولوژی نیست. در تکنولوژی میراث شرکت‌‌‌ها آنقدر اهمیت ندارد. اما وقتی در مورد یک شرکت لوکس صحبت می‌‌‌کنیم، بُعد میراث اهمیت ویژه‌‌‌ای پیدا می‌‌‌کند. و درسی که همیشه باید به آن توجه کنیم، این است که رقبایی را زیر نظر بگیریم که کوچک، فرز و چابک هستند.»

 

مردم می‌‌‌گویند کمی افزایش دستمزد آنها را شادتر می‌‌‌کند

نظرسنجی‌‌‌های عمومی نشان می‌‌‌دهد مردم معتقدند اگر فقط چند پله در نردبان درآمدی خود بالاتر بروند کیفیت زندگی‌‌‌شان به شدت بهبود پیدا خواهد کرد. مطالعات متعدد هم رابطه بین درآمد و شادمانی را اثبات کرده‌‌‌‌‌‌اند؛ هم از لحاظ وضعیت روحی روزمره و هم رضایت از زندگی در بلند‌مدت. اما دقیقا چقدر پول بیشتر باعث می‌‌‌شود که ما شادتر باشیم؟ نظرسنجی جدیدی از طرف شرکت خدمات مالی Empower این سوال را از ۲۰۰۰ نفر پرسیده است. شرکت‌‌‌کننده‌‌‌هایی که حقوق متوسط ۶۵ هزار دلار در سال را دریافت می‌‌‌کنند گفته‌‌‌اند که با دریافت ۹۵ هزار دلار در سال می‌‌‌توانند هم خوشحال‌‌‌تر باشند و هم استرس کمتری داشته باشند. در طیف درآمدی بالاتر، آنهایی که حقوق متوسط ۲۵۰ هزار دلار دریافت می‌‌‌کنند، گفته‌‌‌اند که با دریافت ۳۵۰ هزار دلار خوشحال‌‌‌تر خواهند بود.

طبق بررسی‌‌‌های شرکت مشاوره مرسر، کارفرماها میانگین افزایش دستمزد ۳.۹ درصدی را در سال ۲۰۲۴ برنامه‌‌‌ریزی کرده‌‌‌اند. اما در نظرسنجی Empower آمریکایی‌‌‌ها گفته‌‌‌اند برای شادتر بودن به افزایش دستمزد تقریبا ۵۰ درصدی نیاز دارند. این در حالی است که الیزابت دان، استاد روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا و از نویسندگان کتابی در مورد رابطه پول و شادمانی، می‌‌‌گوید پول آنقدرها که مردم فکر می‌‌‌کنند بر شادی آنها اثرگذار نیست. او اضافه می‌‌‌کند که مردم بر تاثیر پول به عنوان مسیری به سوی رضایت از زندگی، نسبت به متغیرهای دیگر، تاکید اغراق‌‌‌آمیز دارند. نتیجه تحقیقات او نشان می‌‌‌دهد افرادی که زمان را نسبت به پول اولویت قرار می‌‌‌دهند در زندگی شادتر هستند.

p28 copy