مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهداف امضای این تفاهم‌‌‌نامه، از طراحی، تولید، پیاده‌سازی و توسعه سامانه‌‌‌هایی در راستای تسهیل در خرید محصولات مشاغل خانگی توسط خریداران خرد و عمده، به عنوان یکی از مهم‌ترین این اهداف نام برد و گفت: برای این منظور طراحی سامانه «رفاه‌‌‌کار» از سوی بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است که به زودی رونمایی خواهد شد. للـه‌‌‌گانی تصریح کرد: این سامانه کمک می‌کند تا تولیدکنندگان مشاغل خانگی بتوانند کالای خود را به بازار عرضه کنند و بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اقدامات حمایتی در راستای معرفی و برندسازی این تولیدات انجام خواهند داد.

ایشان افزود: محصولات بسیار باکیفیتی در حوزه مشاغل خانگی تولید می‌شود اما چون بستر فروش آنها چندان فراهم نیست، بسیاری از تولیدکنندگان این حوزه به واسطه نداشتن بازار فروش، تصمیم به تغییر شغل می‌‌‌گیرند؛ این سامانه طراحی شده است تا بتواند بستر لازم را به منظور فروش این تولیدات فراهم کند. للـه‌‌‌گانی با بیان اینکه، بانک رفاه کارگران از طریق این سامانه به صورت مستقیم از تولیدکنندگان مشاغل خانگی حمایت می‌کند، گفت: بر این اساس خریداران می‌توانند نسبت به خرید اقساطی این تولیدات اقدام کنند و این در حالی است که بانک وجه مربوطه را به صورت نقدی به فروشنده پرداخت و از این طریق ضمن تسهیل امر خرید برای خریداران، بازار فروش محصولات را نیز برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند. ایشان با بیان اینکه ایجاد بازار، برندسازی، معرفی محصولات، معرفی فروشندگان و کیفیت محصولات تولیدی از جمله موضوعات اساسی در حوزه مشاغل خانگی است، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از این سامانه بتوانیم گام‌‌‌های اساسی در راستای حمایت از مشاغل خانگی برداریم و در مرحله اول بستر فروش تولیدات این حوزه را در داخل کشور و پس از آن در بازارهای بین‌المللی فراهم کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان به حمایت‌‌‌های شبکه بانکی از مشاغل خانگی اشاره کرد  و گفت: بانک‌های عامل طی سال‌ها تسهیلات بسیار خوبی در اختیار تولیدکنندگان در این حوزه قرار داده‌‌‌اند که عمدتا به صورت قرض‌‌‌الحسنه پرداخت شده است. در سال‌جاری نیز منابع قابل‌توجهی به منظور حمایت از مشاغل خانگی پیش‌بینی شده است.