مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی  در روز چهارم نمایشگاه بین‌‌‌المللی ایران‌‌‌پلاست در گفت‌‌‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ این دوره از نمایشگاه ایران پلاست افزایش ۲۰ برابری شرکت‌‌‌های خارجی نسبت به دوره گذشته بود، گفت: با توجه به وجود محدودیت‌‌‌های مکانی در نمایشگاه امسال متاسفانه شرکت‌‌‌های خارجی متقاضی حضور در این دوره به صورت گزینشی در نهایت ۲۱۰ شرکت انتخاب شدند.

وی رونمایی از گریدهای جدید پتروشیمی را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ هفدهمین نمایشگاه بین‌‌‌المللی ایران‌‌‌پلاست اعلام کرد و افزود: ۲۰ قرارداد و تفاهم‌‌‌نامه به صورت رسمی و ده‌‌‌ها قرارداد و تفاهم‌‌‌نامه به صورت غیر‌رسمی به سبب برخی محدودیت‌‌‌های تحریمی میان تولیدکنندگان و شرکت‌‌‌های ایرانی و خارجی به امضا رسیده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تأکید کرد: با توجه به حجم قراردادها و تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌های منعقدشده در نمایشگاه هفدهم ایران‌‌‌پلاست، این دوره از نمایشگاه شاگرد اول دیپلماسی بود.

شاهمیرزایی گفت: همزمان با شصتمین سالروز صنعت پتروشیمی در دی‌‌‌ماه امسال، در مجموع ۱۲ طرح پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد که تعدادی از آنها از ابتدای سال تاکنون به بهره‌‌‌برداری رسیده است. شاهمیرزایی در پاسخ به سوال دنیای اقتصاد درباره اقدامات لازم برای تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها توضیح داد: برای این موضوع خود هلدینگ‌ها در بخش بالادست سرمایه‌گذاری کردند، از جمله گازهای فلر که فرار بود و در گذشته آن را سمی می‌دانستند، در قالب «ان.جی.ال»‌ها مهار شدند و بخشی از آن به سمت مجتمع‌ها هدایت شد؛ قسمتی وارد شبکه شهری و برش‌های سنگین‌تر هم خوراک پتروشیمی می‌شود. برای خوراک مایع هم برنامه‌ریزی شده که بتوانیم بیشترین ضریب تولید را داشته باشیم.