110 ریال سود به ازای هر سهم چدن سازان

پس از احراز هویت سهامداران توسط رئیس هیات‌مدیره، برای رعایت ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت با انتخاب هیات رئیسه مجمع به ریاست احمد کارگهی، مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده شروع به کارکرد، در این جلسه پس از بررسی مواد ۱۴، ۱۸ و ۲۸ اساسنامه شرکت، با توجه به ابلاغیه شماره ۱۲۲/ ۱۲۵۰۷۴ مورخ ۲۹/ ۰۱/ ۱۴۰۲ سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع اصلاح برخی از مفاد اساسنامه شرکت مطابق با فرمت سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم‌‌‌هایی اتخاذ شد.

با توجه به ابلاغیه شماره ۱۲۲/ ۱۲۵۰۷۴ مورخ ۲۹/ ۰۱/ ۱۴۰۲ سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع اصلاح برخی از مفاد اساسنامه شرکت مطابق با فرمت سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیمات به شرح زیر اتخاذ شد.

به ماده ۱۴ اساسنامه تبصره به شرح زیر اضافه و به تصویب مجمع رسید: تبصره در خصوص افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران رعایت روش ابلاغ‌‌‌شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ازجمله استفاده از فرآیند الکترونیکی الزامی است.

ماده‌ای از اساسنامه با موضوع تکمیل«اعضای هیات‌مدیره» به شرح زیر اصلاح و به تصویب مجمع رسید. ماده ۲۸ درصورتی‌‌‌که بنا به هر دلیل عده اعضای هیات‌مدیره کمتر از حدنصاب مقرر شود و عضو علی‌‌‌البدل تعیین نشده یا وجود نداشته باشد هیات‌مدیره موظف است بلافاصله مجمع عمومی عادی شرکت را برای تکمیل اعضای هیات‌مدیره دعوت کنند.

تبصره: درصورتی‌‌‌که اشخاص حقوقی عضو هیات‌مدیره نماینده حقیقی خود را حداکثر پانزده روز پس از انتخاب در مجمع معرفی نکنند یا به هر دلیلی این پست به مدت یک ماه بلا تصدی، بماند در حکم استعفای شخص حقوقی از عضویت در هیات‌مدیره است.

در ادامه داوود صافی، مدیرعامل چدن‌سازان با اشاره به روند مثبت توسعه این شرکت طی یک سال گذشته، گزارشی از عملکرد چدن‌سازان طی یک سال گذشته ارائه کرد.

وی گفت: در کنار مشکلات بین‌المللی، چالش‌‌‌های داخلی، ازجمله بحران نا ترازی انرژی در کشور -که نتیجه آن قطعی برق واحدهای تولیدی در تابستان و کمبود گاز و برق در زمستان بود- مشکلات تخصیص و تامین ارز موردنیاز برای خرید مواد اولیه و قطعات یدکی و مصرفی، رشد قابل‌‌‌توجه سطح عمومی قیمت‌ها و اثرات آن بر بهای تمام‌‌‌شده محصولات و نیز معیشت پرسنل و موارد متعدد دیگر، همگی موجب شد تا سالی بسیار پر چالش و پرتنش برای مدیریت و راهبری شرکت‌ها به‌‌‌ویژه با توجه به اهداف تدوین‌‌‌شده رقم‌‌‌زده شود.

صافی همچنین در خصوص برنامه‌‌‌های اصلی شرکت در سال‌جاری به ادامه اجرای پروژه‌‌‌های تعریف‌‌‌شده برای تحقق ظرفیت تولیدی هدف‌‌‌گذاری شده در افق ۱۴۰۴ و ارتقای تکنولوژی‌‌‌های تولید و توسعه سبد محصول با به‌‌‌کارگیری کارشناسان داخلی و مشاوران خارجی اشاره کرد و افزود: این شرکت توسعه صادرات محصولات و انجام اقدامات زیست‌‌‌محیطی و ایمنی موثر را در کنار تدوین استراتژی جامع مدیریت منابع انسانی در جهت جذب، نگهداشت و جانشین پروری در صدر برنامه خود قرار داده است، او همچنین اضافه کرد بهینه‌‌‌سازی و متنوع کردن سبد سرمایه‌گذاری‌‌‌ها از دیگر برنامه‌‌‌های چدن‌سازان در سال‌جاری است.

باید افزود مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت تولیدی چدن‌سازان (سهامی عام) بلافاصله پس پایان مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده با حضور ۵۷/ ۷۳‌درصد از صاحبان سهام و نمایندگان قانونی صاحبان سهام و نماینده موسسه حسابرسی آزمون پرداز (حسابداران رسمی) به‌‌‌عنوان بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت تشکیل شد.

در ادامه گزارش هیات‌مدیره در رابطه با عملکرد و صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱ و سپس گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص سال مالی منتهی به تاریخ مزبور قرائت و مجمع پس از بحث و بررسی نسبت به موارد مطرح‌‌‌شده تصمیمات زیر را به ‌‌‌اتفاق آرا اتخاذ کردند.

تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت تولیدی چدن‌سازان (سهامی عام) به شرح زیر مورد تصویب حاضران قرار گرفت.

صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

در ادامه انتخاب حسابرس و بازرس اصلی و علی‌‌‌البدل با رعایت ماده ۱۴۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت موسسه حسابرسی آزمون پرداز به شماره ثبت ۱۴۱۸۷ و شناسه ملی ۱۰۸۶۱۶۸۷۶۲۵ به سمت بازرس اصلی و حسابرس و موسسه حسابرسی ایران مشهود به شماره ثبت ۷۰۷۰ و شناسه ملی ۱۰۱۰۰۳۲۲۹۷۳ ۹۰ به سمت بازرس علی‌‌‌البدل به مدت یک سال انتخاب شدند و تعیین حق‌‌‌الزحمه آن به هیات‌مدیره تفویض شد.

همچنین روزنامه «دنیای‌اقتصاد» برای درج آگهی‌‌‌های شرکت به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد، در ادامه نیز کلیه معاملات مشمول ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت به شرح یادداشت ۴۱ صورت‌های مالی مورد تایید و تنفیذ مجمع عمومی واقع و بر رعایت کامل مقررات مربوط تاکید شد

مجمع عمومی عادی سالانه چدن‌سازان در یکی از تصمیم‌‌‌های مهم خود پس از بحث و تبادل‌‌‌نظر بر سر پرداخت ۱۱۰ ریال سود به ازای هر سهم به توافق رسید.

گفتنی است جهت ایفای تعهدات اجتماعی مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به عنوان کمک‌‌‌های بلاعوض در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت.