سیامک ابدالی، رئیس هیات‌مدیره شرکت اصفهان کفریز، در ابتدای این برنامه با اشاره به اهمیت کاهش بهای تمام‌‌شده تولید محصولات شرکت، اظهار کرد: از سه سال گذشته که به تولید چرخ منوبلوک پرداختیم، با موضوع قیمت نهایی محصول مواجه شدیم. از آنجا که قیمت نهایی محصول بر اساس قیمت تمام‌‌شده محاسبه می‌شود، به این نتیجه رسیدیم که برای بهبود وضعیت تولید شرکت و افزایش کیفیت محصولات از شیوه‌‌های مدیریت نوین در مجموعه استفاده شود.

او افزود: بر این اساس ساختار مدیریتی شرکت تغییر کرد و با تفکیک مباحث مالکیتی و مدیریتی، گام‌‌های جدی برای بهبود فعالیت‌‌های شرکت برداشته شد. با توجه به اینکه ما در یک کشور تورمی زندگی می‌‌کنیم و به‌‌صورت پی‌‌درپی شاهد مباحث جدید اثرگذار بر روند کسب و کارها هستیم، برای ادامه و توسعه فعالیت‌‌های شرکت، تصمیم‌گیری و اجرا باید با سرعت مناسبی انجام شود.

ابدالی با اشاره به مصرف بالای چرخ در ایران و سایر کشورها، گفت: به‌‌طور متوسط سالانه ۳۰ هزارچرخ در کشور مصرف می‌شود. حال از آنجا که چرخ یک کالای عام به شمار می‌رود، تقاضای جهانی بسیاری هم برای آن وجود دارد و می‌توان آن را صادر کرد. در نتیجه استانداردهای اصفهان کفریز، امروز کالای این شرکت به روسیه، کشوری مدعی که استانداردهای سخت‌‌گیرانه‌‌ای برای محصولات وارداتی خود وضع می‌کند، صادر می‌شود. البته لازم است برای توسعه بازار داخلی و خارجی بهای تمام‌‌شده تولید را با افزایش بهره‌‌وری سیستم، کاهش دهیم.

احمد صرامی، مدیرعامل جدید شرکت اصفهان کفریز نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: آرمان و هدف ما در ادامه مسیر، بزرگ شدن این شرکت است. به عقیده من «بزرگ شدن» یک شرکت، همراهی همه‌‌جانبه و مشارکت همه افراد سازمان را می‌‌طلبد و درنهایت به توسعه می‌‌انجامد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران این شرکت استراتژی خوبی در پیش‌‌گرفته‌‌اند، افزود: برای تحقق اهداف سازمانی، چشم‌‌اندازی که سرمایه‌گذاران یک مجموعه دارد، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت اصفهان کفریز ادامه داد: یکی از عوامل مهم در موفقیت، ایجاد ساختار سازمانی است که در این مجموعه شاهد آن هستیم. این ساختار قطعا تغییراتی به همراه دارد که شرکت را به سمت چابک شدن می‌‌برد و خروجی آن در کیفیت محصول نمایان خواهد شد.

صرامی گفت: از سوی دیگر سرمایه‌‌های انسانی شرکت نیز در مسیر توسعه اهمیت ویژه‌‌ای دارد. ما در کنار هم می‌توانیم با استفاده از همه ابزارهای لازم به آرمان و اهداف خود دست‌‌ یابیم.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم، یک سیستم مشارکتی است به همین دلیل تلاش خواهیم کرد تا از تجربیات گذشته خود و همکارانم برای تبدیل‌‌شدن به یک سازمان پویا و چابک استفاده کنیم. در پایان این مراسم از زحمات مسعود خجسته مهر، مدیرعامل پیشین این شرکت، نیز قدردانی شد.